Gå til innhold

....men er morsmelk virkelig OPPSKRYTT ?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det kanskje morsmelkerstatningen som er noe nedvurdert ? Det har jo blitt fostret veldig friske og kloke mennesker på erstatning også.....:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk er nok ikke oppskrytt. Men morsmelkerstatning er et veldig bra alternativ for de som må bruke det.

Skrevet

Min samboer fikk grøt fra han var 2 mnd og vanlig melk veldig tidlig. Det ble folk av han også selv om man ikke gjør det samme i dag :o)

Skrevet

Ja, det blir jo som regel folk av de fleste. Like mye på tross av som på grunn av. Mme er sikkert bra. Men mm er bedre.

Skrevet

Det er mye man kan gjøre som fungerer. Men tror ikke morsmelk er oppskrytt.

Sønnen min får enda. Er 1 år og 9 mnd. han er lite syk. Kun litt barnehagesnørr. Hatt en runde med feber og omganssyke siden han startet i barnehagen for 1 år siden snart.

Skrevet

En ting er jo hvis man ser på melk som kun næring = mat til babyen. En annen ting er alle antistoffer o.l. som finnes i morsmelk. Ingen erstatning kan måle seg der. Så oppskrytt er det vel ikke, men som oftest en digresjon når man selv vil rettferdiggjøre et valg.

Skrevet

Morsmelk er flott og sikkert best, men ja, litt oppskrytt. Ammepresset er vanvittig og de positive sidene ser ut til å være oppskrytte.

Skrevet

Nei, jeg mener (etter hva jeg har lest av seriøs forskning) at morsmelk IKKE er oppskrytt.

Det er nå en grunn til at vi har de utvekstene på fremsiden av kroppen også, de er jo der for nettop det å lage den beste næringa babyen kan få.

Skrevet

Nei, morsmelk er selvfølgelig det aller beste. Med mme som en veldig god nr. 2 :-)

Skrevet

eg trur nok morsmelk er bra for barnet, men også mme. tror ikke unger blir mer eller mindre syke avhengig av hvilken melk de får som spedbarn.

men synes det er flott barn blir ammet, det er jo en bragd å amme! jeg fikk det jo ikke til, så de som ammer, er visstnok flinkere mennesker enn meg da.

eg er flaskebarn, å kan nok telle på ei hånd hvor mange ganger jeg har vært syk i mitt liv. mini har bare vært syk en gang i sitt liv.

fordet om vi fikk mme... eller, eg fikk da ikke mme. fikk bare H-melk.

Skrevet

Misforstå meg ikke, er klar over at MM er best. Men konsekvensene av ammepresset gjør at jeg vil si det er oppskrytt. Vanskelig å komme på de rette ordene nå...Det har blitt for vanskelig å IKKE amme, skamfullt, nederlagsfølelse osv osv- så på den måten oppskrytt. Det går bra uten MM også.

Skrevet

Min erfaring er at MME er oppskrytt, mens MM er en nødvendighet.

Jeg har en gutt som fikk forstoppelse av MME, men så er jo gutten min også et av unntakene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...