Gå til innhold

noen førskolelærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil anbefale den utdanningen? Hva slags jobb har dere? Ped.leder, styrer? Lønn? Trives? Er så usikker på hva jeg skal gjøre skjønner dere:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er førskolelærer og stor trives med det. Har jobbet både som styrer og nu som ped leder. Som ped leder mener jeg start lønna ca 270 000 i året og styrer mener jeg ca 100 000 mer... Har aldri angra valg av yrke. masse utfordringer, ingen dager er lik, mye opp til deg selv om hvordan hverdagen blir, fantastiske barn, supert arbeidsmiljø osv osv.

Skrevet

Jeg er ferdig utd til våren, veldig fin utd:)

Enkle fag, mye fri,hehe:)Dette året er vi på skolen 2 dager i uke pluss fordypning en gang i mnd.

Har ikke prøvd å jobbe enda da, men trives i prksis....

Men når sant skal sies angrer jeg veldig på at jeg ikke tok barnevernspedagog, så får se hva jeg gjør.........

Startlønna er bedre enn 270 000 nå....Ei i klassen har fått jobb i asker, med 330 000 i startlønn og det er ingen i klassen min som har fått jobb med lønn på under 300 000. Da som ped. leder.

Skrevet

Hei igjen! Takk for svar jenter! Dette høres jo positivt ut. Jeg har veldig lyst, men hvordan få kabalen til å gå opp med to små barn og økonomi å greier vet jeg ikke helt enda..

Noen som har gått nettbasert førskolelærerutdanning da? Da kan man jo jobbe og få seg litt erfaring ved siden av..

Er det sant at det er vanskelig å få jobb i hedmark? Hører det er lettere i oslo området.

klem

Skrevet

Jeg vet desverre ikke mye om det du spør om nå....

Men ei i klassen min hoppa over på nettbasert isteden, jobber fullt i en barnehage som ped leder ved siden av. Er på skolen hver 5 uke vel og da en uke i strekk. Det er jo ikke mange ukene i løpet av et semester det! Men med to små barn blir det vel tøft, men tror du kommer til å klare det fiiiint.......Kan jo evt jobbe 50 % om dere har råd til det og få lån og stipend ved siden av.

Vet ikke hvordan jobbmulighetene i hedmark er, men har på følesen at de trenger førskolelærere over alt om dagen jeg!!!Så syns det var rart...Veldig mange i klassen min har fått seg jobb allerede....

Men, uansett hvordan jobbmarkedet er nå, kan det fort snu den dagen du er ferdig! Jeg tror det bare vil bli behov for flere førskolelærere iallefall.

Veldig artig skole, første året består omtrent kun av lek:) Fagene på skolen vår i første klasse er: drama, musikk, forming og pedagogikk, morsomste året altså:)

Skrevet

Jeg tenker på å evt jobbe 50%.. Det jeg synes er verst er å ta opp masse lån. Men folk flest har jo faktisk det:-)

Jeg tror også at det vil bli behov for flere førskolelærere, så kanskje jeg er heldig!

Alle de fagene du nevner MammisOgTøffer`n er jo morsomme! hehe. Sånne fag jeg kan klare også:-) hehe.

Skrevet

Ja første året er veldig artig asså:)

Dette året har vi Krl, samfunn, pedagogikk og fordypning...Litt tørrere det,hehe:)

Meeen må jo gjennom det:)

Du kan jo evt bare søke om stipend da, så slipper du lån:) Skjønner dette med lån....Kjedelig å sitte igjen med et høyt lån når en er ferdig......Men hvis du får stipend, så kan dere kanskje klare dere med det, vet ikke hvor mye utgifter dere har altså...Det blir jo trangt selvfølgelig....

Skrevet

mammisOgTøffer`n: Kan skjønne de fagene er litt tørre ja:-) hehe. Men som du sier, må jo igjennom dem.

Ja, jeg kan vel søke om stipend ja. Mannen min tjener greit, men blir jo ekstra med barnehageplass til begge.. Hadde ikke tenkt at de skulle ha mer enn 3-4 dager i barnehagen, men hvis jeg skal gå nettbasert og i tillegg jobbe litt må de kanskje ha 100%.. Mye å tenke på gitt...

Har i alle år ment å gå sykepleierutdanninga, men nå har jeg snudd helt på flisa:-) Er omsorgsarbeider i dag, og kunne seriøst tenkt meg noe helt annet enn pleie!

Skrevet

Ja du får tenke hardt på det fram til søknadsfristen går ut:)Du må vel nesten ha full plass ja, i forhold til praksis og sånn...

Jeg har min fullt i bhg, men han er som regel hjemme med meg når jeg har fri:)Helt topp!

Du kan jo evt ta deg en jobb i en bhg for å se hvordan du trives, så du ikke hopper på en utd du kanskje ikke liker....

Men det er jo veldig fint da, du får mulighet til å påvirke barnas hverdag veldig mye, samtidig som du har personal ansvar og alt som følger med:)

Skolen kommer bare til å fly av gårde...

Vi begynner med tverrfaglig prosjekt imorra, dette varer i 4 uker, så har vi eksamen i samfunn. Blir da ferdig med det...Deretter er det vinterferie, påskeferie og vips sommerferie:) Helt knall:)

Skrevet

Gjett om jeg tenker hardt.. hehe. Var til og med våken flere ganger i natt.. Hvis vi får råd til å ha 2 fulle plasser, er vel det det beste. De kommer jo ikke til å gå hver dag alikevel.

Jeg holder på å søke jobb i barnehage, var derfor jeg begynte å tenke på utdanning. Har vært så vidt innom det før. Og etter dattera mi begynte i barnehage, har jeg blitt veldig bevisst på hvordan jeg vil ha det. Det pedagogiske opplegget og slik..

Høres ut som om sommerferien kommer raskt til deg! Synes det høres veldig spennende ut. Lyst til å starte med en gang jeg!! hehe.

Svigerinnen min tok den samme utdanning nettbasert for 2-3 år siden. Så jeg har masse hjelp der..

Skrevet

Hehehehe, veit hvordan det kjennes ut når man har lyst til noe...Man blir så gira at man vil begynne nå!!!!!!haha....

Ja er det noe å lure på a???hihi......Da har du jo masse hjelp fra henne, og det er nok veldig greit...Hun vet jo hvordan det fungerer når du tar det nettbasert også:)

Syns du virker kjempe motivert til å begynne på skolen jeg, høres veldig lurt ut:) Vi trenger mange førskolelærere,hehe:) Illefall mange av de som virkelig VIL:)

Du får leite meg opp eller sende en pm om det er mer du lurer på:)

Lykke til videre med tenkinga:)

klem

Skrevet

Jeg skal jammen søke uansett, så får vi se hvordan det ordner seg, om jeg kommer inn å slik. :-)

Skal nok sende deg en pm. Får sikkert masse flere spørsmål etterhvert. hehe Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...