Gå til innhold

Noen førskolelærere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil anbefale den utdanningen? Hva slags jobb har dere? Ped.leder, styrer? Lønn? Trives? Er så usikker på hva jeg skal gjøre skjønner dere:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førskolelærer og jeg anbefaler utdanninga. Ikke angret en dag jeg:-)

Jobbet som pedagogisk leder før jeg ble gravid. Kontrakten har gått ut så må begynne å se meg om etter noe nytt. Det som er dumt er at det i noen deler av landet er vanskelig å få jobb. Men noen steder er det veldig enkelt.

Jeg tjente 294.000 i jobben, var ferdig utdannet i 2005.

Stortrives:-)

Skrevet

Det er kjekke jobb det. Jeg har jobbet som ekstart førskolelærer på en småbarns avdeling, kjekt det! Lønna mi var på 279 000, litt mindre enn pedagogisk leder. Jeg har heller ikke jobb når permisjonen går ut,så då får jeg vell søke på ny og satsa på at eg får jobb. Men her jeg bor skal det være lett.

Jeg var også ferdig utdannet i 2005.

Skrevet

Jeg er førskolelærer men jobber i skolen, så du har jo den muligheten også. Trives veldig bra med det. Mye jobb men også utrolig koselig. Tjener ca 304 000 kr og har jo lang sommerferie og alle de andre skoleferiene. Litt lange dager innimellom særlig når man er fersk.

Skrevet

Hanne30:

Hva slags jobb har du i skolen og har du tatt mer utdanning enn førskolelærer da?

Skrevet

Ja jeg og vil på skolen, hvordan fikk du jobben? dei vil jo ikke ha oss førskolelærere der? hvilken klasse har du?

Skrevet

jeg er utdanna førskolelærer.

jobber som ped.leder på en 0-3 års avd. lett å få jobb ja.

tjener 312.. 000 var ferdig utdanna i 2006

holder på med spes.ped , mens jeg er hjemme i perm

Skrevet

Jeg er førskolelærerutdannet, ferdig 2002. Jobbet et halvt år i bhg, sa opp og begynte i skolen. Har siden tatt PAPS (nå GLSM-grunnleggende lese- og skriveopplæring) samt 60sp kunst og håndverk, altså til sammen fem år fulltid. Har nå lønn som adjunkt med tilleggsutdanning i skolen, fem års ansiennitet, hvilket betyr en lønn på ca 340.000.-Den førskolelæreren over her som tjener 312.000 er heldig med lønna!!!

Jeg angrer litt på yrkesvalget,føler det er mye energi som går bort til ting jeg ikke kan gjøre noe med. Mye vanskelig foreldresamarbeid i skolen samt endringskåte politikere med stadig nye innspill. Ja, ferien på sommeren er fin, men den bør ikke være den eneste motivasjonen for jobben, for det er heftig resten av året.

I barnehage er man mer utendørs, det savner jeg ved skolen!

Skrevet

Hei igjen! Takk for svar jenter! Dette høres jo positivt ut. Jeg har veldig lyst, men hvordan få kabalen til å gå opp med to små barn og økonomi å greier vet jeg ikke helt enda..

Noen som har gått nettbasert førskolelærerutdanning da? Da kan man jo jobbe og få seg litt erfaring ved siden av..

Er det sant at det er vanskelig å få jobb i hedmark? Hører det er lettere i oslo området.

klem

Skrevet

Det er nok vesentlig mye lettere i osloområdet, der har de stor manko på førskolelærere og få søkere.

Jeg flyttet innover dit for å få jobberfaring når jeg var ferdig med høgskolen. Nå er jeg tilbake på hedmarken og må snart begynne å søke ny jobb. Men jeg vet det er vanskeligere. Men det er ikke umulig og det har blitt bedre. Når jeg var ferdig var det opptil 80-90 søkere på en stilling - nå har det vært nede i mye færre.

Men tror kanskje det er lurt å sjekke ut nettbasert. Jeg vet de som tok det når jeg gikk fulltidsstudiet var veldig fornøyd. Så har man god stå-på-vilje og egeninnsats så er nok det tingen:-)

Lykke til uansett:-)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger!! Jeg skal iallefall søke, så får jeg se om jeg kommer inn i første omgang:-)

megogpønsen: kan jeg spørre hvor omtrent du holder til på hedmarken da? Send gjerne en pm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...