Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Hører til på 1 tri, men spør her likevel for å være anonym. Testet positivt i dag, men har kjent meg gravid iallefall en uke. Men saken er at jeg har brukt selo zok (blodtrykksmedisin) i noen mnd nå, og fikk beskjed av legen om at hvis jeg planla graviditet så måtte jeg ta kontakt. Regner med det er fordi disse tlb er farlig for spiren. Men har brukt disse i de 14 dagen det har gått fra el til positiv test da, og lurer på om noen vet om hva sjansen er for at noe har gått galt med spiren min? Skal spørre legen om dette, men regner med det tar en stund før jeg får time.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Du har rett i dine antagelser om at det er skadelig for spiren at du bruker Selo-Zok. Du bør ringe og snakke med legen din i morgen. Selv om han / hun ikke har ledig time krev at legen ringer deg tilbake i morgen. Tablettene kan føre til fosterdød, og det er viktig at du avklarer situasjonen med en gang. Gå inn på felleskatalogen.no og gå inn på selo-zok. Der kan du lese om hvordan tablettene påvirker fosteret under graviditeten. Ønsker deg lykke til med svangerskapet
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Stemte ikke helt at jeg brukte de helt til positiv test, men helt til ikm dagen, på onsdagen. Da kjente jeg helt sikkert at jeg var gravid, så jeg sluttet med tablettene. Fikk positiv test i dag, 4 dager etterpå. Er ikke farlig for meg og slutte med tbl, siden det kun er hjertebank og arytmier som har plaget meg. Ufarlig, men ubehagelig. Men siste uka jeg brukte dem, fra jeg fikk mistanke om graviditet, så halverte jeg dagsdosen min da, så da er det vel ikke så ille kanskje..? Takk for svaret forresten, men tror du spiren min har det bra likevel?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Så bra og høre at du sluttet så fort du merket at du var gravid. Det er mange som står på medisiner før de oppdaget at de var gravid, og stort sett går det alltid fint. Så mest sannsynlig har den lille spiren din det helt bra i magen din. Ta kontakt med legen din i dag og hør om du kan få andre medisiner som kan hjelpe deg med arytmiene og hjertebanken. Noen medisiner er mer egnet under svangerskapet enn andre. Ønsker deg lykke til med graviditeten. Håper du ikke bekymrer deg alt for mye, men greier å glede deg over spiren i magen din. Jeg ønsker deg en god dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå