Gå til innhold

Valg av forlover..dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg har kjent siden jeg var 6 år. Vi har gjort ALT sammen. Men da vi var 19 år flyttet hun for å studere. Så hverandre veldig sjeldent men har alltid holdt god kontakt på telefon.

Vi lovet hverandre da vi var yngre at vi skulle være hverandres forlovere.

Så har jeg en venninne som jeg har kjent siden jeg var 16 år. Vi har hatt mange opp og ned periode i vennskapet med litt krangler osv. Vi bodde sammen 1 år å ble nære venninner gjennom dette. Vi var veldig mye sammen siden min første bestevenninne hadde flyttet.

Hun giftet seg i fjor å jeg var da hennes forlover. Hun spurte meg om ikke hun kunne være min forlover da jeg skulle gifte meg. Jeg svarte : "ja så klart" for det var jo slik jeg følte det på det tidspunktet.

Nå har samboer fridd å det slo meg! Jeg har "lovet" to stykker å være forlover. Min første bestevenninne kom til meg en dag å vi snakket om giftemål osv. Å hun sa at hun gjerne ville ha meg som forlover når hun skulle gifte seg(ingen vet ennå at vi er forlovet for bryllupet skal ikke stå før sommeren 2009 så tenkte å vente en halvt års tid før vi går offentlig ut med det) Å jeg sa da tilbake at hun skulle få være min forlover i mitt bryllup.

Jeg er så dum! At jeg ikke tenker meg om! Det her handler ikke om at jeg vil please begge to å lover to stykker det samme. Det handler om at jeg er et surrehue som glemmer ting jeg har lovet bort.

Hva gjør jeg nå????

Velger den jeg helst vil ha kanskje?? off nei dette er ikke lett.

Beklager om dette virker som et fjortis innlegg men jeg vurdere nesten å drøye å gifte meg til jeg kanskje tilfeldigvis mister kontakten med en av de(noe jeg egentlig ikke vil) Vil jo ikke såre noen av de heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hørt om flere som har to, men vet ikke hvordan det fungerer...

Skrevet

ja, du kan ha 2. lurer på om det heter engelsk bryllup, eller amerikansk bryllup eller hva det nå kalles. uansett da, du kan ha begge :)

Skrevet

Men det er vel bare en som kan skrive under?

Skrevet

Det er vel bare en som skal skrive under, ja. Jeg synes du skal velge hun du har mest kontakt med nå og som du kanskje kommer til å ha mest kontakt med fremover? Bor begge i nærheten av deg eller er det slik at en bor nærmere og har bedre muligheter til å hjelpe til med planlegging? Litt dumt at du har lovet begge to, men du må nesten bare forklare til hun det ikke blir, hvorfor du heller velger hun andre.

Jeg har et liknende dilemma. Planla bryllup for noen år siden med en eks og var da supertidlig ute med å spørre min barndomsvenninne som jeg har kjent aller lengst om hun ville være forlover, noe hun selvsagt ville. Så ble bryllupet avlyst og vi gikk fra hverandre. Nå skal jeg kanskje gifte meg etterhvert, og føler nesten at jeg må spørre henne igjen, men det har jeg ikke lyst til. Vi har hatt veldig lite kontakt de siste årene og hun bor på en annen kant av landet. Tror jeg har lyst å spørre en venninne her jeg bor, som jeg kun har kjent i 7-8 år. Det er kjempevanskelig å bestemme seg for forlover, det er liksom ingen av mine venninner som utpeker seg helt til rollen, har vel ingen som jeg føler er nære nok. Men det blir nok hvertfall ikke hun jeg spurte forrige gang, så jeg gruer meg litt til å forklare det, men det ordner seg vel det og.

Skrevet

jeg også sliter med valg av forlover.. samme med meg,anonym, har heller ingen venner som utpeker seg til forlover, så jeg står mellom min søster og min kommende svigerinne.. Jeg har tenkt mye på d at min kommende svigerinne bor like i nærheten og har muligheten til å kunne være med på å planlegge,mens min søster kanskje er ett annen sted på skole/jobb..(hun er 4år yngre)

har tenkt på å spørre begge to, eller så spør jeg min kommende svigerinne og gir min søster en annen oppgave for dagen:) ta bilder fra dagen :)

Skrevet

Kan du ikke bare velge begge to og forklare årsaken til det. Si at du setter pris på begge to på hver sin måte og at du ikke følte du kunne velge den ene fremfor den andre. Selv hadde jeg tre nære venninner å velge mellom og endte med å velge to forlovere og den tredje som toastmaster :-) Min forlovede har også to forlovere. Det er ganske vanlig i dag også.

• 3 uker senere...
Skrevet

Bor ikke i nærheten av noen av de :( begge bor ca 2 timer unna meg.

Off jaja får ta den oppvasken når det nærmer seg.

Skrevet

Jeg og sambo har også 2 forlovere hver. Slet skikkelig med å velge så vi tok liksågodt to hver

Skrevet

jeg hadde samme problem så nå skal jeg ha 3 stk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...