Nesly Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Har funnet "drømmehuset" til en pris som er overkommelig.. vi har råd til det.. Det er stort, stor tomt, landlig med nyyydelig utsikt.. nok av soverom, nyopppusset, lekkert kjøkken og bad, stor terrasse, boblebad osv.... med andre ord noe vi virkelig sikler etter.. Beliggenheten er en 20 minutters kjøretur inn til byen der vi jobber samt foreldrene våre bor.. Det eneste jeg tenker en del på er at det ligger litt avsides.. vi vil gjerne bo landlig men er redd det blir litt i lengste laget for barna å gå til skolen, særlig når de er små.. det går heller ikke buss forbi der (huset ligger noen km inn en grusvei før en må følge en sykkelsti et godt stykke). Det andre er at jeg tenker litt på om det kanskje er litt få naboer i nærheten.med tanke på lekekamerater til ungene. .er jo noen hus inn den veien men aner ikke om de har små barn... Er litt redd det blir litt isolert! Hva synes dere??? Trenger synspunkter..
Nesly Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2008 http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=11799069&sid=xz9eadCRPhq330662
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Et vennepar av familien bor slik og har en datter på 13 år nå. Hun har alltid vært svært isolert og har nå problemer med å være sosial. Ho får ikke venner, og klarer ikke forstå de sosiale kodene. Jeg hadde ikke flyttet til et slikt sted med barn nettopp pga ingen bussforbindelse, ingen lekekammerater i nærheten og lang vei til naboen. Men når det er sagt, dette er bare min mening;)
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Du kan fint bo slik, men da må du ta med sosialisering av ungene med i betraktningen. Med det mener jeg invitere venner hjem, kjøre hit og dit osv. De fleste barn kan ikke gå alene til skolen de første 2 årene uansett og er det langt får de vel skolebuss? Det er mange som bor slik at det er flere km til nærmeste kompis, med organisering går det helt fin. SFO, aktiviteter og hobbyer bidrar til sosial omgang med andre barn.
zadine Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Det er jo nesten i Sandnes sentrum jo....;-) Hvis dere kunne tenke dere huset og det er perfekt for dere, så ville jeg kjøpt det. Men dere må beregne mye kjøring på barna mens de er små. Men etterhvert som barna blir større så kan de jo bare ta sykkelen ned til riksveien for å ta bussen derfra. Men dette er noe dere må føle på selv, bare ha i tankene at det blir mye kjøring de første årene
nickoline og supermann Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 synes det var litt dyrt, men et flott hus!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå