Gå til innhold

Lurer på litt omkring seperasjon og NAV.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den tiden man er separert, er det ikke da meninga at man skal kunne prøve å finne ut av ting, at man skal kunne finne ut om man skal leve sammen, eller gjøre det endelig slutt?

Så hvorfor sier nav da at barnefar ikke skal kunne komme på besøk, han skal ikke ha besøk av mor og barn, for da har han jo samvær med barna. Hva om mor og far vil prøve på ny? Skal de ikke kunne være kjærester å bo hver for seg uten at mor mister stønader?

Vil NAV ha alenemødre?

Ei venninne av meg blei nemlig innkalla på møte, fordi far kom på besøk utenom samværstiden, noe de hadde fått nyss i.....

Skjønner liksom ikke helt de der.

Greit nok med de som bor sammen at de ikke skal innkassere uriktig trygd, men de som virkelig vil prøve å finne sammen igjen, emn som vil ta det litt rolig i begynnelsen, og ikke bo sammen med de første....skal ikke de få møtes de da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tanker om dette?

Skrevet

Komme på besøk kan nok han gjøre, men det som omhandler overnatting er ikke tillatt nei så det er nok derfør nav har reagert altså, det synes jeg heller ikke det er det minste rart.

Ville de klø på hverandre så kunne de prøve uten ulike stønader og finne tilbake til hverandre det er nå min mening.

Skrevet

Hos ho jeg kjenner var det ikke snakk om overnatting da....

Men om du ikke har noen annet valg enn å ha stønader da? Det er jo ikke alle mødre her i landet som har jobb....

Skrevet

Da må det ha vært noe hun ikke har fortalt deg, for det er lov og besøke hverandre i separasjonstiden, står ingen steder at man ikke kan treffe hverandre og spesielt om man har barn sammen så da har nok hun som har fortalt deg dette ikke fortalt hele sannheten for slik er ikke regelverket.

Skrevet

Jeg vet ikke. Da jeg var på nav, så fikk jeg streng beskjed om at siden jeg bare skal bo ca 100 meter vekk fra barnefar(er vei mellom) så var det veldig lett å la han ha mer samvær, altså la han komme på besøk osv....og det var ikke akseptabelt.....

Men kan det være det at det kommer

litt an på personen man snakker med der nede da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...