Manhattan skyline Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Har en gutt på to år. Han var borte fra barnehagen fredag fordi han kastet opp og hadde diare. Hadde feber fredag og lørdag, men har vært i god form og lekt "mellom slagene" Spydde kun fredag, men har hatt diare siden. Siste bæsjebleie (ca. kl 14) måtte jeg helle ut innholdet i do. Jeg mener gutten bør være hjemme i morgen, mens pappaen mener han fint kan gå pga fin almenntilstand og ikke har hatt diare i ettermiddag/kveld. Hva ville dere gjort? Det skal sies at det er pappas tur til å være hjemme fra jobb ved sykdom...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Hold ham hjemme. Greit nok at man kan ha løs mage en evighet etter magevirus, men ikke sånn at man må helle det ut i do. Det kvalifiserer som symptom, og symptomfri skal man være minst ett døgn, aller helst to. Mannen må nok bare være hjemme, gitt.
Mamma med to søte små Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Nei, pga smittefare. Hos oss er det 48 timer etter siste oppkast eller siste diare bleie.
2smågull Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Er det ikke 48 timer etter siste "tømming" de er smittsomme da? Og da sier det seg igrunn selv.. Du har rett! Far må bli hjemme! Må da bare være fint å få en dag fri fra jobb?
♥binna♥ Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Han må være hjemme pga diare kl 14 i dag. For tidlig å levere han i morgen. Diare er svært smittsomt.
♥2 små gull♥ Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Høres omtrent ut som vår situasjon det der Her begynte det tirsdag med oppkast, ble med to ganger. Onsdag fortsatte det med at en forkjølelse så dagens lys, med hes stemme, hoste og snørr, det har holdt på til nå, men har vært bedre i dag. Siden torsdag har hun vært dårlig i magen. Hun bæsjer i "normalt tempo", altså 1-2 ganger om dagen, men når hun først gjør det er det helt flytende og har klart å spre seg fra langt oppå ryggen og nedover innen jeg rekker å bytte. Barnehagen hos oss vil ikke ha "drite-unger" der, hvis et barn blir dårlig i magen hos dem ringer de og ber foreldrene hente for å unngå smitte. Så vi må nok ha lillegull hjemme til hun har hatt en dag med normal bæsj. Lykke til
Amorahalvstrømpe Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Dette sier jo seg selv.han MÅ være hjemme..tenk hvor slapp og uggen man blir.og jeg "henviser" til de andre svarene du får,skal holdes hjemme en dag etter ...Vis innleggene til pappaen!!!!
tre små... Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 ikke noe morro om de andre barna i barnehagen blir smitta heller. i barnehagen der jenta går skal det også gå 48 timer uten symptomer. så hold han hjemme:) greit for gutten din og bli helt frisk også
Joikaboll@ Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Hva dere velger å gjøre er jo opp til dere, det greieste er nok å følge bhg`s regler. Selv måtte vi hente minsten på 3 år i bhg på fredag formiddag, han hadde kasta opp. Han hadde 3 møkkbleier i går, siste i 12 tida. Han skal være hjemme i morra, for her gjelder 48 timers regelen.
Thunderstruck Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Det SKAL gå 48 timer uten symptomer før de kan gå på bhg/skole pga smitte!! Hold han hjemme så slipper han og smitte resten av barna!! Blir så FORBANNA på folk som ikke overholder slike regler!!!!!!!
Manhattan skyline Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2008 THANK U, GIRLS!! Godt å få bekreftet sin egen mening og magefølelse. Blir ganske oppgitt over hele tiden å måtte "kjempe" for å holde ham hjemme. Og er helt enig med deg, BigHorn, det har minst like mye med smittefare å gjøre. Han går på en småbarnsavdeling, og jeg mener det vil backfire på oss dersom vi sender ham for tidlig i bhagen igjen. Da har vi smitten gående, og han kan få det igjen!! Det får ikke hjelpe at han allerede har vært borte åtte dager hittil i år...
*Rutletutt* Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 Jeg hadde holdt ham hjemme - både for hans egen del (blir jo sliten i kroppen av å kaste opp og ha diarè) og for å hindre andri i å bli smittet (aner ikke når sånt smitter da, men..). Jeg har en lignende situasjon her. Gutten min var helt frisk og fin til i går. da ble han plutselig slapp og varm - over 39 i feber. Feberfri, men litt redusert i dag. Jeg holder ham hjemme i morgen i tilfelle....
Elletuppa Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 Hjemme ute tvil.... Har hjemme barna en ekstra dag slik at vi vet de er bra.....
~sjiraff~ Skrevet 20. januar 2008 #14 Skrevet 20. januar 2008 Han bør ikke gå i bhg før onsdag pga smittefaren..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå