Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Har nå hatt den i to år, var en av de heldige uten nevneverdige bivirkninger og mistet mens. Men nå plutselig har jeg begynt å blø igjen... Noen som vet om det er normalt?
2nj♥ Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Vet ikke, men det samme skjedde med meg etter ca 1 år.....
Du og jeg og vi fire Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Hei, jeg har hatt min bare noen mnd, men når jeg fikk dan var jeg inne å leste litt om hormonspiral. Da husker jeg at jeg leste at spiralen hadde en varighet på 5 år. Dersom man ikke har hatt mens, men plutselig begynner å få den igjen når de 5 årene begynner å nærme seg slutten er det tid for å få skiftet den (selv om det ikke er gått fullt 5 år. Nå har jo bare du hatt den i 2 år, men jeg tror likevel jeg ville ha kontaktet legen. Jeg tenker at det kan være et tegn på at hormonmengden i spiralen er for lav dersom mens kommer tilbake, uten at jeg er noen autoritet på området.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 HI her: Jeg husker også å ha lest det, nemlig. Men tenkte at det er jo bare gått to år (og et par mnd'er...) Men med tanke på at tre uavhengige mennesker har "sett" et barn til rundt meg, og den ene har "sett" at jeg får barn nr 2 i oktober, så tror jeg at jeg burde sjekke med legen, ja, he he Uff, jaja. Skjer det så skjer det, men det er ikke helt planen. Ennå... :-) Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har bare hatt den i 6 uker og ønsker svært så gjerne at jeg skulle mistet mens... men jeg slutter jo aldri å blø!!!!!!!!!!! Tror jeg ber legen fjerne den når jeg skal på kontroll om 6 uker!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Tror jeg ville sjekket hvis jeg var deg, bare for å være på den sikre siden. Men når det gjelder hormonspiral, er alt mulig, virker det som..! Føler meg ikke trygg på den, annet enn at jeg ikke får barn. Så vurderer å ta den ut, og evt sette inn kobber spiral istedet. Til du som har blødd i 6 uker.. Jeg blødde i over 9 mnd i STREKK, var og kontrollerte, men alt var ok, det var bare til å holde ut.. Det begynte å avta sakte men sikkert, men først når det var gått 14 mnd, hadde jeg mens bare en gang i mnd.. Og nå, 1,5 år etter, har mens uteblitt.. Ikke for å skremme deg altså..!!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Ringte legen, men han sa det han alltid sier: det er normalt. På grunnlag av det jeg fortalte var det ikke nødvendig med time, mente han.Men hvis det blir plagsomt skal jeg ringe igjen. Så jeg ser an denne uken. Hvis jeg ikke slutter å blø til helgen SKAL jeg ha en time. Har ikke menssmerter, men veldig plagsomme hetetokter og frostrier om hverandre. Svetter om natten. Hadde glemt hvordan de hormonene kan plage en stakkar....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå