LINDA*** Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 For et par år siden var jeg her inne som prøver. Og hadde da lange sykluser på opptil 40 dg. Det som var gjenganger den gang var et preparat som du kan kjøpe på apoteket som gjør at man stabiliserer syklusen. Og guess what: det hjalp på meg! Og mange andre her inne den gangen. PYRIDOKSIN Det er et b-vitamin som er helt ufarlig å ta. Jeg tok en tablett hver dag. Og den neste mnd var syklusen nede i 28 dg! Det er helt ufatterlige greier Vel verdt å prøve spør du meg. Om det hjalp på alle, nei, det gjorde det ikke veit jeg.,, Men det hjalp på meg. Det står blandt vitaminer tror jeg på apoteket, og er en hvit boks med grønt lokk. PS: Skriv navnet ned på en lapp! Vanskelig å huske;)
Miss Misantrop Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Jeg tror pyridoksin var med aa hjelpe meg til en normal lutealfase ogsaa. Ser ut til aa vaere fine greier. Ikke for dyrt heller. Selv tok jeg 100 mcg om dagen. Anbefallt dagsdose 40 og for barnelose opp til 500, men jeg vil legge til at selv om b-vitaminet er vannloselig har den noen stygge bivirkninger i str. orden 2000 og hoyere over noe tid. Noe aa tenke paa for dere som evt. kjoper pillene i utlandet der de kommer i alle str. kategorier. Paa pernille. info sies det at man ikke kan faa overdose, men det er altsaa ikke riktig.
Babyønske �� Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Det er det samme som B6, som er litt lettere å huske. Jeg har nylig begynt på det, men fant det ikke som rent preparat, bare i kompleks. Jeg har ikke lange sykluser, men flere tegn på hormonubalanse, som B6 også skal hjelpe for. Det som er dumt er at man bør ta stoooor dose, opptil 50 mg, men i Norge er det ikke tillatt med mer enn 2 mg pr tablett. Hvilket betyr ganske mange tabletter........Så foreløpig tar jeg bare 10 mg. Håper det har litt virkning hvertfall
Pariserdama Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Oi, jeg har nettopp kjoept B6 vitaminer i England og de er 100mg.....er dette farlig tror dere??
en hemmelighet i magen! Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Jeg kjøpte i dag, i Norge, og de var på 40mg...
Babyønske �� Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 40 milligram(mg) eller 40 microgram(mcg)? Ser at enkelte inneholder 4,2 mg nemlig, og ikke bare 2 mg som jeg nevnte til deg i et annet innlegg.... 40 mg er laaangt over lovlig max-dose i Norge, men 40 mcg harmonerer bedre
lykkeni=) Skrevet 23. januar 2008 #8 Skrevet 23. januar 2008 Tusen Takk for tipset!!! Har nemllig 36-43 dager mellom hver mens så dette skal jeg virkeli teste ut=)
en hemmelighet i magen! Skrevet 24. januar 2008 #9 Skrevet 24. januar 2008 40 mg, ikke micro. De heter pydidoksin. Mulig du har kjøpt en sånn med mange forskjellig B vit. i? Da er det sikkert mindre...Kjøpte de på apoteket, fullt lovlig:)
LINDA*** Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. januar 2008 -sør- : det er selvsagt lov med de du kjøpte på apoteket! Det er de jeg brukte.
Lenemor-mammaen til mikael Skrevet 24. januar 2008 #11 Skrevet 24. januar 2008 tusen takk for tips! nå skal jeg løpe på apoteket med èn gang, jeg har lange syklusen, noe som er forferdelig frustrerende! noen som vet hvor lenge man skal ta disse? Skal man slutte når syklusen er blitt normal? Eller må man alltid bruke dem?
LINDA*** Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. januar 2008 Jeg brukte de hver dag i 3-4 mnd... Da hadde syklusen min stabilisert seg. Men jeg må understreke at dette var meg. Og enkelte andre her inne. Jeg lover ingenting altså.. Men det er jo verdt et forsøk! Men flere i tråden her kan jo bekrefte det også, så
lana<3 Skrevet 24. januar 2008 #13 Skrevet 24. januar 2008 Jeg bruker også pyridoksin altså b6, men jeg begynte med det pga carpal tunnel syndrom og menstruasjonssmerter det hjelper mot smertene der... jeg tar 3 ganger 40 mg daglig med legens velsignelse.... tar de nå for svangerskapskvalme...
litjpia73 Skrevet 24. januar 2008 #14 Skrevet 24. januar 2008 Takk for innspill. Har søkt litt mer på dette og det eneste jeg finner er at det kan forlenge lutealfasen. Selv har jeg meget laaaang lutealfase (ja, vet det er unormalt) som gjør at jeg går 3 uker fra EL til TR. Det er lenge å vente på IKM skal jeg si dere. Er derfor skeptisk dersom B6 medfører lengre LF?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå