Prinsen & spiren Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Med lavt hcd - Når kan man senest oppdage / få en postivitest? Snakk om uker, måneder..??
Frøken Tredjegangs Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Hva mener du med lavt HCG? Hormonet stiger jo etterhvert som ukene går, for så å flate ut mot 12.uke. Og hva mener du med "senest" få en positiv test? Man har HcG i kroppen hele svangerskapet. Så lenge man har morkake, produserer man HcG. Bare at mot slutten er det veldig mye mindre enn i begynnelsen. (i urinen da)
Prinsen & spiren Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2008 Bare fikk beskjed av noen her inne at hvis jeg har lavt / lite hcg kan det ta langere tid før jeg får en pos. g.test. Leser hele tiden at man får svar etter 14 dager osv... men så har jeg da lest her inne at det var ei som ikke fikk pos test før i 5 måned:s Kan jeg være gravid selvom jeg fikk neg test 4 dager etter ikm med andre ord? 8 dager forsinket nå.... skal ta test over helgen igjen. (fredag tok jeg cb digital)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Tenker det var en skrivefeil hos henner som hadde fått posivit test først i 5 mnd. Var sikkert 5 uke hun mente vil jeg tro.... Dersom du har hatt sen eggløsning er det ikke sikkert at en test slår ut på IKM. MEN det er ikke uvanlig at mensen kan bli forsinket innimellom. Jeg har hatt et par ganger hvor den var opp til 3 uker forsinket uten at jeg skjønte hvorfor. Vet du at du har hatt eggløsning? Dersom du vet når du hadde eggløsning bør du få en positiv test 14 dager etter. Lykke til!
Prinsen & spiren Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. januar 2008 Fem mnd er da ufattelig lenge i hvert fall. Så fem uker er nok det som var ment.. Jeg tok eggløsnings-tester forrige mnd, så, dumme meg, antok at den var slik neste gang også... Jeg har hatt stabil mens hele veien, så regnet egentlig med det! Så har bestilt ny test, så får se.. Den kommer vel imorgen. Og da er det nærmere 3 uker siden "antatt" EL. Så slår den ikke ut da, er jeg vel ikke gravid? Da er vel bare mensen min borte denne mnd.. Er jo ikke så lenge siden jeg sluttet på piller. 4-5 mnd..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 P-piller kan klusse til syklusen ja desverre. Dersom du tar en negativ test nå bør du vente i alle fall 1 uke før du prøver på nytt. Kanskje du har hatt veldig sen el denne mnd. Selv tok jeg el-tester over flere mnd og fant ut at jeg stort sett hadde el mellom dag 14 og 18. En sjelden gang hadde jeg ikke el. kan være greit å sjekke over flere mnd så får man kanskje bedre oversikt over sine eggløsninger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå