camoneiel *har født* Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Venter nå nr 4, og etter forholdene er det ganske ryddig i senga enda. Men de andre tre har jeg måtte frem med ekstre dyne under føttene p.g.a. kribling/ kløe. Så har jeg hatt en dyne sammenrullet under hodeputen for å motvirke halsbrann. Så en pute på hver side av magen for å støtte opp den når jeg har snudd meg fra side til side. Denne gangen spiser jeg magnesiumstabl, så jeg slipper å ha føttene høyt, og så har jeg fått svangerskapsdiabetes, sånn at jeg ikke kan spise maten som gir meg halsbrann. Derfor er alt jeg har av ekstrautstyr i sengen denne gangen en hodepute til å ha under magen. Den er så liten også at jeg flytter den med meg etter hvilken side jeg ligger på. Mannen har til og med kommentert at det er jo plass til han også i sengen denne gangen ))) Fikk bare lyst til å høre om det er flere enn meg som bruker ekstrautstyr eller om det er bare meg som er litt sær....??
Gjest mphs Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har så langt en dyne og pute under madrassen øverst i senga, en vanlig hodepute under hodert og en mellom knærne og en slik lang 160 cm pute som jeg dytter også under hodet og har mellom armene for ellers dovner hendene bort. Har vurdert å ha enda noe mere under madrassen snart, men vil prøve å drøye det enda litt.
camoneiel *har født* Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2008 Dytter litt jeg........ Tror vi er noen herlige syn de flest av oss.... )))))
Katharina88*Angelica08 Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Hmmm, Her er det 2 hodeputer også 3 puter som ligger på rad neddover kanten i tillegg. Sånn at jeg har pute til og putte mellom beina når jeg ligger på siden sånn at jeg ikke får bekkenløsning og så veldig vondt i ryggen. Også legger jeg en pute på siden under magen også så magen lener seg på puta;) Mye greier men jeg gjør det automatisk i søvne nå da! Gleder meg til jeg kan sove på magen igjen!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Har 1 pute mellom beina for å avlaste bekkenet, 1 pute som jeg bruker som støtte når jeg ligger sånn halvveis på ryggen og 3 puter under hodet pga halsbrann, ...litt sånn prinsessen på erta....."jeg ligger her oppe...halloooo"...noen ganger "stjeler" jeg puta til kjæresten også.....når halsbrannen tar helt overhånd...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har med meg ammeputen, til å ha mellom beina for å hjelpe på bekkenet mitt som har begynt å gjøre vondt. Ellers intet ekstra utstyr enda, -men jeg er bare i uke 26 da (o:
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Jøss, det var en del må jeg si.. Er i uke 34 nå og bruker ikke noe ekstra i senga annet enn at jeg har en ekstra hodepute under hodeputen min, for å motvirke halsbrann. Bruker å ta dyna mellom lårene/knærne jeg..
Gjest Lenchen *høygravid* Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har en pute mellom beina pga bekkenet, og en pute på hver side av meg. Den ene for å støtte opp magen, og den andre for å støtte opp på den ene siden av rumpa, slik at jeg kan ligge mer eller mindre på ryggen
BlåklokkaVest Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Jeg fikk råd av fysioterapeuten om å rulle sammen en dyne til en pølse, putte den inn i et dynetrekk, og sy over helt inntil pølsen slik at den fikk et eget trekk på en måte. Denne pølsen legger jeg slik at jeg har den både mellom ankler og knær. Fabelaktig! :-) Mannen min kaller den for "moloen" :-)
Ella_A♡-Fødeklar- Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Her er det dyne pute, noen netter pledd, og tre ekstra puter til å ha mellom bena under magen og under beina ettersom hva som trengs!
trebarnsmamma? Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Vi har seng som kan heises opp - og kryss i taket for det, så her sover vi høøøyt hevet for tida, har ekstra fast pute til hodet og en stooor pute til å ha mellom knærne for å avlaste bekkenet.
mathildes mamma Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Har ingenting ekstra i senga, er nå i uke 39. Har en kjempegod og svært myk svanemadrass som jeg synes støtter opp overalt. Har forsøkt med pute mellom beina, men synes det ble mer mas enn nytte. Sover godt uansett. Må legge til at jeg ikke har hatt noen svangerskapsplager som halsbrann, leggkramper, bekkenplager osv.
lilleluna7 Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 To dyner pluss ei stor pute i ryggen. Fungerer sånn passe, så snart kommer hele saccosekken oppi senga. Den var min gode venn på slutten av mine to forrige svangerskap :-) Er i uke 31 nå.
Diamondgirl _ Eskil kom 1.3 Skrevet 21. januar 2008 #14 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har fått verdens mest geniale "kroppspute". Den heter Comfort-U, og er ca. 3 meter lang. (U.formet, da...) Fungerer kjempefint for meg med bekkenløsning, ligger på den i sofaen også, jeg. Ligger i bue rundt hodet mitt, og så tar jeg en av endene og legger mellom lår, legger og ankler. Mannen min kaller den for "bommen", men den vippes jo opp innimellom... :-)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #15 Skrevet 21. januar 2008 Som den alltid har gjort. 2 små puter under hodet og ei dyne
Sunniva78 har to små Skrevet 21. januar 2008 #16 Skrevet 21. januar 2008 Legger bare litt av dyna mellom bena og under magen jeg, funker kjempebra det. Har prøvd å ha flere puter under hodet for å dempe halsbrannen, men det ble så ekkelt. Da drikker jeg heller Gaviscon:-)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. januar 2008 #17 Skrevet 21. januar 2008 Har jeg virkelig ikke kommet på alt en kan ha av hjelpemiddel i sengen, ser det for meg som litt morsomt. Har bare 2 puter hver, altså 4 tilsammen og 2 dyner- samt ullsokker som vi har på beina om det er kaldt, og et pledd til å varme beina på. hHar også bekkenløsning, og har prøvd med en pute som jeg hadde ulike steder, men hjalp jo ikke på søvnen så ga opp!! Det enkle er ofte det beste!!
TussiLussi Skrevet 21. januar 2008 #18 Skrevet 21. januar 2008 Sånn ser det ut hos oss : - to hodeputer til meg - med en pose mandler under som nattsnacks ( halsbrann) - tre forskjellige bøker - legger meg 1,5 time før min kjære, og må lese litt før jeg sovner i mangel av annet selskap... ei bok som er spennende, ei søt og ei i tilfelle de andre ikke duger ( er så lettrørt at jeg griner for det minste, og da må jeg legge vekk boka...) - ullsokker - som jeg sparker av når de blir for varm, og noen ekstra par tilfelle jeg kjenner krampene komme og ikke finner par nr 1. - ekstra pute tilfelle 6- eller 7 åringen kommer innom i løpet av natta/morgenen - dyne + teppe til min kjære, som ligger litt på "vippen" på andre siden av senga siden jeg tar så stor plass og ofte havner oppå dyna hans... skulle ikke tro det var 180 seng vi hadde...... - morgenkåpe ved fotenden til nattevandring på do jotakk, det enkle er ofte det beste
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå