Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt? Ang. studier, vikariat, perm ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er i min aller første, utrolig spennende prøveperiode, og mange tanker farer gjennom hver dag. Vil jo gjerne ha fremtidsplanene litt klare med tanke på en eventuell spire ... :)

Planen var i utgangspunktet å studere ett år til. Blir jeg gravid så tar jeg perm fra studiene, eventuelt forsøker å gjennomføre de. Blir jeg ikke gravid så fortsetter jeg løpet ut...

Men nå har jeg funnet ut at jeg heller vil dele opp dette året i 2 år - slik at jeg kan jobbe 50-70% (dersom jeg får meg jobb) mens jeg tar 30 stp hvert år. Dette er innen skolen, så er ganske så sikker på at jeg ikke kommer til å få noe fast, men små vikariater her og der.

Dersom jeg ikke blir gravid så er jo ikke dette noe problem, men jeg håper jo veldig at en spire skal sitte i løpet av de første mnd. Men hva skjer da??

Har jeg i det hele tatt rett på noen penger når jeg jobber som vikar/tilkallingsvikar, uten studielån? Noen som vet om dette, eventuelt hvor jeg kan finne ut mer om det?

Det beste er jo om spiren sitter før samordna opptaks søkefrister. Da kan jeg jo bare meldte meg opp til et årsstudium, og ta perm fra dette. Men veldig greit å ha en plan B dersom ting ikke går som jeg ønsker...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

foreslår at du kontakter de distansene som du evt skal motta penger fra og stiller dine teoretiske spørsmål der. f. eks lånekassa 04545 og ditt lokale trygdekontor. jeg gjorde det hvertfall og fikk de svarene jeg var ute etter. er jo ikke så lett å finne ut av alt selv!!!

er jo lov å planlegge litt!

lykke til,håper du finner en ordning som passer deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...