Gå til innhold

Synes alle det er KOSELIG å amme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke si at jeg synes det er så veldig koselig akkurat. Har en liten jente på 7 uker som jeg fullammer og har på disse 7 ukene gått fra å absloutt ikke trives med å amme til å synes det er greit. Men, jeg kan ikke si at jeg stortrives (enda). Det kanskje kommer etterhvert! Bekymrer meg i stort sett hele tiden for om hun får i seg nok og det hadde jeg jo ikke gjort om jeg hadde brukt flaske!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg husker godt at det ikke var så veldig koslig.

men når det begynte å komme i rutine så likte jeg det godt..=)

Skrevet

Jo jeg syntest det var koselig, sånn alt i alt, men ikke alltid mens det sto på.. Men det ble mye bedre etterhvert som babyen ble mer rutinert å visste hva den skulle gjøre..

Skrevet

Det tok mange måneder før jeg syntes det var koselig, da han var 7 uker var det bare stress og vondt.

Skrevet

Så lenge ungen vokser greitt og virker fornøyd, får den nok mat. Følger du økedøgnene er det vanligst å produsere nok melk til barnet, men de fleste lager litt mindre og fetere melk om kvelden. Bruk helsestasjonene hvis du er usikker på om du har nok etc.

Jeg synes amminga går bra denne gangen, sleit med min første gutt. Men - sliter med å amme blant folk, jeg da...Sjenert og redd for stygge blikk og sånt.

Skrevet

De første to månedene syns jeg det var alt annet enn koselig, men så løsnet det, og jeg ammet (og syns det var koselig) i 15 mnd med begge mine unger.

Skrevet

Jeg syns det er kjempekoselig å amme.

Nå er minsta 11 mnd, så det er på tide og slutte syns jeg. I tillegg er det lite melk igjen.

Skrevet

ja veldig koselig å amme:)

men når største begynte å våkne hver halvtime hele natta og måtte ammes (ho spiste ikke engang, bare tok en slurk og sovna igjen.. ) eller når ho var ferdig å spise så skulle ho fortsatt sutte (noe jeg syns var ubehagelig; klødde og kilte) og jeg prøvde å ta ho vekk og ho begynte å hyle.. da var det ikke noe koselig.. fikk heldigvis vent ho til å spise også var det ferdig....

Skrevet

Jeg har tre barn, og har ammet i tilsammen 36 mndr. Og ja, jeg syns det var kjempekos!!! Det gikk greit helt fra starten med amminga, og det har vært litt vedmodig å slutte, iallefall med nr en som var 9 mndr og ikke ville ha lengre... På den andre siden så var det godt å "eie" kroppen sin igjen etter amminga...

Skrevet

Har aldri syntes det var koselig å amme. Ammet i 3 mnd... Så var det flaske på jenta vår. DET var koselig det =)

Forstår godt hvordan du har det.

Skrevet

Jeg ammet nesten til mini var 2 år, så jeg kan iallefall skrive under på at jeg syntes det var koselig å amme :)

Helt i starten husker jeg at jeg ble veldig søvning av det, så det var godt å sovne sammen med mini ettersom jeg som oftest lå og ammet.

Mot slutten ble det mer slitsomt enn koselig, jeg fungerte vel mer som en slags smokk enn mat, egentlig.. var glad når det var over, men gleder meg til å amme mitt neste barn :)

Skrevet

NEI, syns aldrig det var kos å amme,Ammet 50/50mme til tuppa var 2 mnd.Etter det,var det kun mme...

Skrevet

Det var et ork de første 4 månedene, men etter det har vi bare kost oss. Hun er nå snart 14 måneder :D

Skrevet

Jeg syns det er veldig koselig. Nå i det siste har hun begynt å bite meg, hun fikk to tenner da hun var 3 mnd, så det klør sikkert om det er fler på vei. Ikke gøy! Men bortsett fra det, så er det veldig kjekt!

Skrevet

va ordentlig melkeku eg, men gidda ikke amme. prøvde i 3 dager, men syns det var vondt, ekkelt, å flaut!

falt meg absolutt ikke naturlig, så dreit i hele greia...

Skrevet

Synes det var og er veldig koselig jeg!

Snupa mi er snart 17 mnd og jeg ammer henne fortsatt med glede, bortsett fra om natten så skulle jeg gjerne ha sluttet da.

Skrevet

Gidder ikke amme? Flaut?

Herrefred, du skulle skjemmes.

Skrevet

Nei. Jeg synes ikke det var koselig å amme! Det falt ikke naturlig for meg. Synes det var ubehagelig rett og slett, så tviler på jeg kommer til å amme nestemann... Men holdt ut i nesten 2 mnd...

Skrevet

Nei, overhodet ikke koselig, men veldig praktisk.

Skrevet

nei, syntes det var ekkelt å flaut,alle strirret å følte det som allemannseie å komme å ta på babyen mens jeg ammet,liker ikke intemitet(eller hva det heter) noe særlig, å hele greia ble bare ekkelt, håper det blir annerledes denne gangen,for hvis ikke gir jeg opp etter 1 mnd denne gangen og.

flaske, det var koselig det, for både meg å snulla

Skrevet

Så koselig og du verden så praktisk. Kunne kle på ungen og dra, uten tanke på flasker, erstatningspulver, varmt vann osv.. Stoppe midt på en fjellovergang fordi ungen er sulten f.eks. Ja, jeg har storkost meg med amminga og syns det er trist at jeg aldri skal amme igjen. Har to barn og ammet i 2 år og fire mnd. Skulle gjerne gjort det lenger, men med første måtte jeg gi opp pga dritvonde pupper midtveis i graviditet nr.2. Og andre ville dessverre ikke ha mer etter nesten et år..

Har ennå ikke brukt tåteflaske og er like grønn på det som før jeg ble gravid. Så ja, for å svare på spørsmålet, veldig, veldig koselig.

Skrevet

Nja... ikke så veldig koselig egentlig. Av og til er det kos når hun lager koslyd og ordentlig koser seg når hun spiser.

Ammingen her i huset kan beskrives som VONDvond og vond de første ukene, HVER time de neste månedene, Halve natta hele tiden, Kliss våt mamma hele tiden, Nysgjerrig baby og blottet mamma, og av og til bare kos.

Skrevet

Å amme er faktisk det koseligste jeg vet om. Dessverre har jeg gått tom nå når lillemor er 4 mnd, så jeg får ikke gjort det noe mer. Savner det virkelig!Det var en sånn "jeg og lillemor"-stund, en kos jeg ikke får med andre, og som hun heller ikke får med andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...