Gå til innhold

Nå trenger jeg desperat hjelp her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har vært helt umulig når det gjelder søvn her i et par uker. (har skrevet en del innleg her tidligere ang dette) Før var det ihvertfall ikke noe prøblem å legge han, men nå har det også blitt helt umulig. Så det jeg lurer litt på nå er følgene.

Han fikk grøt (akkurat begynt med grøt på kvelden, han har kun fått om morningen før) klokken 17.30, og så la jeg han 19.30 og da spiste han litt pupp, ikke særlig mye. Han slapp taket selv, så han virket fornøyd da jeg la han i sengen. Plutselig startet det hele (sånn har det vært mange kvelder/netter nå) han begynner å sutre, og til slutt begynner han å hyle og han stopper ikke å hyle. Vi sitter der, tar han opp osv, men han hyler. (roer seg når vi har tatt han opp etter en stune) Men så blir jeg i tvil her da, kan det være at han er sulten?

Er redd for å gi han for mye mat også, det skjedde her noen netter det også, han var så mett at han fikk så vondt i magen og gulpet og rapet hele natten.

Jeg vet at hvis jeg hadde tilbydd han pupp hadde han spist, men er usikker på om han er sulten eller om han bare trasser.

Håper noen please kommer med noen råd, før jeg tørner helt her.

Han er forresten 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser han ellers om dagen...?

Skrevet

Han får pupp når han våkner et sted mellom 6.30 og 7.30. Så få han grøt rundt 9. (er bare på en halv porsjon enå) Så får han pupp hver 3 time. Varierer veldig hvor mye han spiser. Og så får han en halv porsjon grøt igjen klokken 17 ca og pupp før han legger seg klokken 19.

Varierer veldig hvor mye pupp han vil ha, må noen ganger gå med han mens jeg ammer for å "lure" han til å spise. Så lurer litt på omhan rett og slett kan få i seg for mye mat noen ganger, så han blir for mett.

Han våkner også ca hver 3. time på natten for å spise, noen ganger oftere

Skrevet

Vår ble slik en periode da vi introduserte grøt. Hun er også 5 mndr.

Til slutt viste det seg at hun var tørst. Fast føde trekker væske.

Kokte vann, og hun drakk begjærlig.

Skrevet

Ok så hun var tørst selv om hun hadde fått pupp før hun sovnet?

Skrevet

Hun får mme nå, men var tørst likevel. Kan jo være at mm er mer tørstestillende.

En annen ting: Når de blir introdusert for fast føde, bruker kroppen litt tid på å venne seg til dette. Magesekken utvides blant annet, noe som kan føre til større sultfølelse. Dette vil vare en periode, inntil sult og matmengde er justert og helt i rute. Vær derfor obs på at han kan trenge en ekstra påtår.

Skrevet

ok, dette viste jeg ikke. Så burde han da få litt pupp utover kvelden da, etter at han har lagt seg?

Skrevet

Prøv det, du. Blir han overmett av dette, ville jeg forsøkt vann.

Skrevet

Ja skal teste med litt vann:) Og med litt feber light i morgen tenker jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...