Gå til innhold

Dere som gir brødskive??


På`an igjen...har født...

Anbefalte innlegg

Har dere noen forslag på hvodan hun ikke skal få den i halsen?

Skjærer opp i biter men hun tygger ikke og setter de bare i halsen, om jeg dypper de litt i morsmelk vil hun ikke spise.

Hun er så glad om hun får brødskive som hun kan spise selv men må bare ta det fra henne siden hun setter alt i halsen...hmmm.noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å skjære bitene i tynne firkanta skiver (vil tippe mellom 4 og 6 mm tykke), litt avlange liksom, og de pleier å bli bløtet opp og most ganske fort i munnen hans :-) Jeg tilbyr også vann mellom hver bit. Han sliter litt med vekta (litt for tynn) så vi bruker smør på skiva, mulig det også gjør brødet litt ´saftigere´.

 

Da vi starta med brød, brukte vi enda mindre biter. Du kan jo prøve med små biter og så prøve å øke litt etterhvert som du ser hvordan hun klarer det? Hun kan jo få en kavring eller skorpe å drive med sjøl, om bitene er for små så du må gi dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små biter, og øke etter hvert, var trikset her også. Starta med litt ruktmos som pålegg, da gled de lettere ned. Nå spiser hun leverpostei som bare det, men det satt seg litt fast i starten. Og når det går treigt ned nå så gir vi henne litt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...