Gå til innhold

Hvor vanlig er det med nattmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skla gifte oss 23 august, blir ca 70 gjester, blir middag ca kl 18 og kaffe i 22 tiden. Da åpner og baren og snacs komme ut på bordene festen avsluttes i 02 tiden. Føler at det blir mye mat viss vi også skal ha nattmat. Men hva mener dere, og hva er vanlig å servere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt på det hvis vi skulle ha formiddagsselskap, men vi skal ha vielse 14.30, middag ca. kl. 17, og hotellet sa at det er vanlig at middagen varer 3-4 timer. Dvs. kaker nærmere kl .22, og så kommer åpen bar og snacks etter det. Er jo ikke mulig at folk fortsatt er sultne etter det. Da får de spise litt ekstra kake... sånn tenker jeg hvertfall :)

Skrevet

Hei har tenkt sånn jeg og, men nå begynner svigerforleldre og mine foreldre å mene noe annet, blir derfor litt rådvill og blir glad viss dere kan si deres mening her.

Skrevet

Jeg hadde lyst å ha nattmat i vårt bryllup, men sjefen på det stedet vi skal ha bryllupet, anbefalte oss faktisk å ikke ha det... Pleide ikke å gå mye av det, sa han. Sikkert varierende det altså, og spørs når middagen er og hvor lang den er....

Vanlig nattmat er hvertfall suppe, gryterett, sodd.... Jeg drømte om tapas til nattmat, men det hadde blitt ganske dyrt tror jeg. Vi nøyer oss nok med snacks etter kakene. De står jo ofte framme en stund.

Skrevet

Man skal jo ha tid til å feire litt og, ikke bruke hele kvelden på å spise... :)

Skrevet

Har vært i en del bryllup de siste årene, og de fleste har ikke hatt nattmat. (Der jeg var sist hadde de suppe, men da hadde jeg dratt til hotellet med veslemor. Hun var bare 3 mnd da.)

Skrevet

Vi hadde middag kl 17, nattmat i 2 tiden. Pølser i brød gikk ned på høykant, men gikk veldig lite kaker. Det skal sies at vi var ca 40 stk mellom 23-35 og bare foreldre ellers.

Skrevet

iogmed at vi har privat lokale og fri bar tenkte jeg å ha pølse med brød i 2-3 tiden :)

hva man velger kommer vel an på om man har det privat eller på hotell, og hvor sent man spiser?

tror det...aner igrunnen ikke jeg, fint å se hva dere andre tenker.

Skrevet

jeg for min del syns det er godt å få noe i magen etter alkohol og en lang fest... før man legger seg. Slik det blir i brllupet vårt er det mange som skal bo på hotell og kanskje ikke får noe nattmat der akkurat, derfor servere vi nattmat. Tror det blir så simpelt som pølse med brød... trenger ikke koste så mye....

Skrevet

Vi hadde ikke nattmat og her er grunnen:

Vi giftet oss kl. 14.00 og dro rett til fotografen etterpå. Gjestene dro da til hotellet og fikk servert kyllingklubber, scampi og diverse kanapeer med champagne kl. 15.00. Middagen (4 retters) startet kl. 17.30 og varte til ca 21.30. Da ble det servert kaffe avec og kaker. Dans og bar frem til 23.35 - da var det tid for å skjære/servere bryllupskaken og drikke mer champagne. ;-) Ut for å nyte rakettene kl 24.00, så videre danse og drikke frem til 02.00. Det var ikke et menneske som savnet nattmat!

Dessuten: serverer du bryllupskaken sent, blir det et ekstra høydepunkt og kaken blir spist opp!

Skrevet

Vi hadde middag kl 1700, varte i ca 2,5 time.. også var det kaker, inkl bryllupskaken, kl 20.30..

Vi hadde nattmat kl 0130, wiener pølser i lompe :)

Enkelt og knallgodt utpå kvelden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...