Gå til innhold

Til dere som har hatt planlagt ks..

Anbefalte innlegg

Gjest venter_på_jenta_mi!*fødeklar*
Skrevet

Vi skal inn til planlagt ks på onsdag,men blir lagt inn på tirsdag. Jeg vet at man skal dusje seg med hibiscrub før operasjon og barbere litt nedentil men når.. Dusjer jeg meg dagen før eller rett før operasjon og møtte dere opp ferdig barbert el fikk dere hjelp til dette? Når jo ikke ned dit for tiden omtrent! Ks blir tatt på morgenen,når ca på morgenen ble dere tatt?

Videoannonse
Annonse
Gjest venter_på_jenta_mi!*fødeklar*
Skrevet

dytt dytt :)

Skrevet

Du kommer inn dagen før, og blir da lagt inn(får rom). Så sitter du og ventr på at anestesilegen skal komme og se på ryggen din, ang. valg av bedøvelse. Så prater dere litt om operasjonen. Mer er det ikke. Jeg forlot sykehuset, reiste hjem igjen og kom tilbake neste morgen. Orka ikke å være på sykehuset en hel dag og kveld når jeg ikke trenger det. Dette er ditt valg. Fikk med meg klyster fordi jeg ville ta det hjemme om morgenen, og ikke på sykehuset.

På Ks dagen om morgenen satte samboer den på meg, og etter noen minutter må en på do-på do :) Etter å ha "tømt" meg, så dusjet jeg meg og barberte meg. Dette fordi det ikke skal komme hår og sånn der de snitter deg. Så reiste vi på sykehuset. Der fikk jeg sykehusskjorte, kanyle i ene handa, og sånn slange med vann i?, og sånn(husker ikke hva det het) tissepose. Ubehagelig.

Så bar det inn på operasjonsstuen. Der fikk jeg enda en kanyle i den andre handa, blodtrykksmåler, noe greier i nesen, bedøvelse. Var ca. 10 grønnkleddefolk der inkl.jordmor. Mye som skal observeres, måles osv. osv. Det er en operasjon, og vanlige prosedyrer følges. Gynekologen foretar selve inngrepet og tar ut ungen.

Pappen kan være med og sitter bak skjermen sammen med meg som ligger i sengen, slik at han ikke ser selve inngrepet, det gjør heller ikke jeg.....

Så tar jordmor ungen, viser den til deg, du kan amme viss du vil, men tro emg-du orker ingenting...du ønsker bare å komme deg vekk fra den operasjonsstuen med det samme!!!!!

Pappan og baby og jordmor går på føden og veier og steller babyen. Du flir flyttet på intensiven for overvåking. Etter et par tiemr kommer pappan og babyen opp sammen med jordmor og du får amme og kose deg med babyen. Etter ca. 4 timer fra du kom eriser dere alle sammen på fødeavdelingen.

Der kommer du nok til å være en uke. Tar tid å komme seg på etter operasjonen, og du har veldig vondt. Får smertestlillende noen dager. Klarer ikke stelle baby før etter andre dagen eller så. Klarer ikke løfte, må dra i snoren etter hjelp til å løfte babyen fra senga si til din når du skal amme osv.

Følte at 5 dagen var jeg såpass bra. Etter 6 dager reiset jeg hjem igjen.

Men det er ubehagelig og litt vondt å le osv. og bruke magemusklene generellt dagene etter fødselen.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg møtte kl. 08 om morgenen på sykehuset, og kl.09.15 var bayen ute :-)

Hilsen meg over....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...