Gå til innhold

Sovner ikke før 03.00 tiden


Gjest

Anbefalte innlegg

Flere som har babyer som er våkne fra ca 23.00 til 03.00? i natt var han våken til 04.30! roet seg i armene våre,men når vi legger han igjen så skriker han,har prøvd å vente til han sov godt men det hjelper heller ikke. Har noen ganger latt han sove mens han lå på magen min, har da lagt meg på sofaen,men har funnet ut at det skal ikke bli en vane,så jeg gjorde ikke det i natt. Sovnet faktisk i sin egen seng tilslutt!

er det noen som har noen lure tips om hvordan man skal få de til å sove og helst i egen seng?

 

Har hørt at de første 6 ukene er verst,er det noen med flere barn her som har erfaring med når de verste ukene er? har lest at ved 3 mnd alder produserer de ett hormon som gjør dem trøtte når det blir kveld/natt, han var 1 mnd 16,så da er det "bare" 2 mnd igjen,puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Vi har det på samme måte..ganske så slitsomt ja!

I morgen skal vi på 6-ukers kontroll og da skal jeg høre om dette er normalt når de er så små..

Jenta mi sover godt for seg selv når hun endelig sovner..men sovner først gjerne hos meg ved puppen..så kan jeg løfte henne over i egen seng. Når hun først har sovnet kan hun sove i 4-5 timer, i natt sov hun plutselig 6 timer..men hun sover mest mellom ca kl.9 til kl.17 og blir ganske sutrete på kvelden.

Jeg har en ammemadass(http://dry.no/dry_kid_amme.html) som hun ligger i, den er grei å flytte over i hennes seng..helt genial opfinnelse det der for hun ligger trangt og trygt uten å havne under min dyne og hun slipper å skifte underlag når hun legges over i sin seng.

En gang jeg ringte helsestasjonen ang. uroligheter om kvelden, sa hun at det var helt normalt for de små å søke trygghet og kos om kvelden..

Hvis jeg får noen gode rå om dette i morgen gir jeg det videre;o)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så slitsomt!! Vår gjør sånn iblant, men andre ganger sovner han i ni tiden, så lite forutsigbart - nå er vi midt i flyttekaos og da, så ikke rart kanskje. Rutiner på legging hjelpe litt for oss - å ikke ta han ut av soverommet på sen kveld/natt. Vi koser selvsagt med han, synger og bysser, men prøver ¨å ha lite lys og stimuli, slik at han skal bli rolig når han er våken-. ikke oppspilt, men det hjelper absolutt ikke alltid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøker fra novemberklubben jeg....

 

Kjenner igjen dette her jah. Vesla mi hadde hverken sjans til å sovne av seg selv eller ønske om å ligge for seg selv nei. Hun våknet med en gang jeg la henne fra meg etter hun hadde sovnet. På natta gikk det noe greiere, men kunne være våken flere timer og våknet omtrent hver time. På dagen satt jeg med henne på meg absolutt hele tiden, hun skrek med en gang jeg la henne fra meg. Utrolig slitsomt, man sitter i pysjen til langt på dag og får hverken spist eller drukket nok selv.

 

Vel, jeg har helt fra starten vært bevisst på å gjøre forskjell på dag og natt, selv om hun ikke selv har hatt noe begrep om dette. De skjønner jo ikke oppned på døgnet i starten. Jeg hadde henne alltid lullet inn i teppe som en burrito på natten, mørkt, stille, ikke noe prating osv. På dagen har jeg hatt på tv eller musikk og uten pledd osv. Jeg holdt nå på og vet ikke om det har hjulpet men, plutselig her for 2 uker siden (hun er 11,5 uke) så la jeg henne i vuggen på dagtid og hun sovnet (!!!!) Jeg fikk helt sjokk, trodde nesten hun var syk eller noe. Så nå får jeg henne til å sovne selv dag som natt. Ikke alltid med hell, men det går greiere nå helt av seg selv.

 

Ble langt dette her, ville bare dele min erfaring og si at jeg skjønner at du er frustrert og sliten, men plutselig en dag så går det seg til. Tror dog man har igjen for å ikke bryte rutinene. Jeg har ikke latt henne sove med meg. Til nød noen dager hadde jeg bagen i senga for å slippe å fly opp og ned, men hun er ikke vant til å ligge hos meg på natta og det tror jeg vi har igjen for nå. HUn sover på eget rom i egen seng nå og det går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen dette Skorpion73 og skytte07.

Litt slitsomt å være våken på natten også for min del som ikke har mulighet å sove på dagtid - ettersom eg har tre andre barn.

 

Så etterhvert begynte eg å legge henne i sin seng når klokken ble rundt 22-22.30. Da begynner eg med sermonien.

- hun blir minimalt tatt opp av sengen - bare om hu må rape.

- hun får tutt eller flaske om hun gråter - hyler hun så får hun komme opp litt

- skifter bleie i sengen om nødvendigt

- lite lys på i ett hjørne av rommet

- snakker lite eller ingenting til henne

 

Denne sermonien som eg kaller det... hehe - kan ta alt fra en halv time til opp i mot 2 timer. som i går kveld - da bæsjet hun 3 ganger mellom 23 og 01. Spydde seg ut, og det ble to måltider før hun sovnet. Men der i mot så såv hun 8 timer også når hun først sovnet.

 

Håper at metoden min kan gi gode leggevaner for minsta... det trenger eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...