Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er litt over ett år. Han biter veldig mye. Noen ganger uten forvarsel og andre ganger når han blir sint. Dersom jeg flytter han vekk fra noe han ikke får leke med, eller tar fra han noe han ikke får leke med, så biter han etter meg. Det er svært tydelig at han gjør dette for å markere seg.

Jeg sier nei til han, og forteller han at det gjør vondt etc. men syns ikke dette virker. Har også prøvd å sette han med ryggen til oss, eller overse han, men dette syns han bare er veldig morro. Noen tips??? Syns det er svært vanskelig, for han biter andre unger også. Kan jo være det klør i munnen hans, men kan jo ikke akseptere det.

Trenger veldig råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

off høres fortvilende ut..jenten min på 14 mnd driver i biter meg litt også..men ikke andre heldigvis...

høres ut som du har prøvd en del ting her da...

jeg tror nok det med og ikke gi noe særlig oppmerksomhet kan være noe..men ikke sikkert det funker på alle...

selvf gi beskjed om at det ikke er lov å bite men så setter du han ned og går litt unna....

uannsett lykke til:)

Skrevet

Min bet litt da han var rundt 14-15 mnd, jeg bare overså det fullstendig jeg. Vred hånden unna og gjorde ikke noe nr ut av det at all. Det gikk to dager så bet han ikke mer.

De er ulike, men hvis jeg sier nei til min går han på enda mer og vi blir aldri kvitt problemet. Kjempeteit for vi har prøvd å konsentrere neiene våre om ting som kan være farlig... kan jo tenke dere hvordan det har gått... ett under om komfyren ikke står på til en hver tid feks....clever me...

Tror ikke de forstår dette med vondt, ikke vondt når de er så små.

Skrevet

Lurer på det samme. Min sønn på mnd har begynt å bite etter meg og etter andre barn. Vet ikke hvordan det er i barnehagen, men skal høre med de imorgen. Skal også høre hvordan de best takler situasjoner hvor et barn biter et annet.

Jeg sier nei og fjerner meg fra situasjonen, men vet ikke hvordan jeg skal håndtere det når han biter andre barn. Han prøvde å bite en annen i dag, sa nei og fikk stoppet han, men vet ikke om han skjønte noe av det.

Trenger alle råd.

Skrevet

Har også slitt med det. Fikk et råd om å bite tilbake. Syntes det var litt feil men, til slutt bare prøvde jeg. En morgen han beit tok jeg igjen,(ikke hardt da) og etter det har han ikke gjort det

Skrevet

å bite tilbake er nok kansje ikke d smarteste vis han slår skal man slå tilbake da osv? tror nok ikke det..vi får bare holde ut og si nei eller ikke lov etc så sjønner dem vel d tilslutt

Skrevet

Gutten vår biter også av og til, men bare meg. Han kan gjør det mens han ligger på skuldra mi å kose, og plutselig bare bite til. AU!! Jeg setter han bestemt ned, da hyler han og blir kjemprfornærma!

Har en venninne som hadde samme problemet, hun bet tilbake en dag, og han slutta med bitinga.(ikke hardt da, men bestemt) Var kanske 1 1/2 år gutten hennes da. Vår er ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...