mammatil4gull Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 hvor lang til tokk det... hva skjedde dagen dere skulle inn til forkontroll i forbindelse med igangseting ....mener ble dere sattigang samme dag elelr dagen etter ... var dere flergangsøfdende
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Jeg ble lagt inn dagen før termin pga svangerskapsforgiftning. Ble satt i gang dagen etter. Skjedde ikke så mye annet enn at legen kom inn, sjekket om jeg hadde noen åpning, strippet meg og satt inn en gele. Fikk beskjed om å ligge i 1 time med ctg-reg. så kunne jeg gjøre det jeg ville (ble litt begrenset siden jeg var dårlig, da). Var 1. gangs. Tok nesten 1 time fra gelen var satt til riene begynte, og tok 30 timer med rier før han ble tatt med keisersnitt.
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Var førstegangs. Hadde time kl 10 fredag. Mye venting og div undersøkelser. Fikk første pille ca kl 17. En til ca kl 21. Våknet lørdag morgen med rier, og gutten var ute kl 18.18.
lego Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Ble lagt inn to dager over termin med svangerskapsforgiftning, ble satt igang på morgen etter. Tok vannet, og ble satt på drypp etter en times tid, da ikke riene kom fort nok. 8 timer senere var han uten. Førstegangs.
Fire småtroll Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Jeg fikk beskjed om at jeg skulle settes igang i uke 38 (stort barn), så jeg tenkte jeg fikk bruke tiden effektivt. I uke 36 begynte jeg med modningsakupunktur, og fikk masse kynnere av det. Etter tredje behandling sjekket hun åpning (det var jordmor på helsestasjon som satte nålene), den var på 2 cm så kynnerene påvirket mormunnen (jippi!). Var en tur inne på sykehuset for å sjekke pulsen til lille i magen i uke 37, de var ikke helt fornøyd så jeg ble der. Fikk da beskjed om at de ville sette meg igang. Men de gjorde det ikke før dagen etter. Da tok de først vannet (jeg hadde jo litt åpning så de kom til med heklenåla), men jeg fikk ikke noe særlig rier av det, bare uregelmessige smårier/kynnere. De påvirket også mormunnen da, så åpningen økte til 5 cm, nesten helt uten smerte (hurra for modningsakupunkturen). Så da satte de drypp i armen med riestimulerende, fikk ganske intense, vonde og regelmessige rier. 5 timer etter var vesla ute! Var forresten tredje fødselen min.
cecci79 og Robin Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 ble satt i gang 8 dager på overtid, i 12 tiden. riene startet ikke lang tid etter, men ble ikke så sterke og regelmessige. fikk ny pille i 17 tiden. ( husker ikke helt nøyaktig klokkeslett..) riene ble sterkere, men ikke sterke nok. men hadde så vondt jeg aldri har hatt før, så de kjentes sterke ut..=) kl 03 tok de vannet, og kl 11 kom gutten min med hastekeisersnitt... var førstegangs
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Ble lagt inn den 8 pga begynnende svangerskapsfogiftning. Fikk første tablett den 13, fikk 3 piller den dagen og 3 dagen etter. Kvelden den 13 fikk jeg beskjed om at siden det ikke var noen åpning ville det bli ks dagen etter i 12 tiden så sant vannet ikke skulle gå av seg selv eller de greide ta det. Våknet i 6 tiden dagen etter, kjente ingenting, men fikk ei syk hosterie og der gikk vannet gitt. Fikk drypp kl 9 pga null rier og lillegutt var ute 5 på5
mammatil4gull Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2008 ja spent på hva morgendagen bringer ... baggen blir i allefall med i bilen og barnepass er ordnet.. var på ctg for en uke siden og da fikk jeg legen til å sjekke.. da lå gutten hyt opp ( er flergangs så ofte de ikke fester seg ) er i uke 38 nå .. men da hadde jeg modning... med par cm opning sa legen men ho turte ikke sjekke så nøye da ho kjente det spak .
adelia*termin 18/10* Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 jeg ble satt i gang 14 dager etter termin.. fikk modningspiller kl 18 om kvelden og riene ko i 2230 tiden Lillemann var ute 0410 etter to timer med pressrier... En veldig grei fødsel i grunn
Franz Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 1. gang: fødselen satt igang 1 mnd før termin pga svangerskapsforgiftning.fikk pille på tirsdag,fikk noen murringer,men ikke noe mer,det samme skjedde onsdag,torsdag tok de vannet og jeg ble satt på drypp ca i 13 tiden,ved 21 tiden samme dag fikk jeg min etterlengtede baby 2.gang: fødselen satt igang 3 dager før termin pga svangerskapsforgiftning.Fikk en pille innsatt kl 14.Skulle få en ny pille kl 19,men 18.50 gikk vannet sterke rier etterhvert,gutten var ute 22.20 STOR forskjell på 1. og 2. gang...
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Kunne jo skrevet at jeg ble lagt inn 2 uker før termin og at lillegutt kom 1 uke før ser jeg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå