Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 I går va tøtta 5 mnd og ga ho to små ts me velling/tynn grøt. Fulgte d som sto på maisgrøtpakken, 1 ts grøtpulver sammen med mm eller mme. Samboeren trodde jeg skulle blande den ts i melka i flaska men jeg vil lære ho å spise fra skje. Var d feil av meg? Hvordan gjorde dere d? Når var dere i full gang med full dose med grøt etter dere startet og hvordan gikk dere frem? Og hvor lenge etter d startet dere med flere grøtmåltider (frokost og kvelds). Startet dere med middag/ grønnsakspure lenge etter grøten?
VinterSol+2 Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 bra å gi med skje! når du begynner å gi velling/grøt bør du også begynne å gi vann, gjerne fra kopp! gi henne smaksprøver sånn som du har gitt nå, til faste tider i en ukes tid, så kan du øke porsjonen litt og neste uke litt til. full dose grøt er det lenge til du skal gi, for melk, enten morsmelk eller mme bør være hovednæringen frem til ett år. så når babyen din gir signaler om at hun trenger mer mat enn ca en halv porsjon, feks, så bør du heller øke antall måltider! hjalp det litt?
Lillegutt og jeg Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Vi brukte ca 14 dager på å komme oss opp i full porsjon grøt, og vi startet med maisgrøten blandet med MM. Den blir veldig tynn blandet med MM, så vi ga som regel med t-skje først (10-20 t-skjeer) og ga resten på flaske med 3-smokk. Så varierte vi mellom ris og maisgrøt den første måneden omtrent. Dette gikk veldig fint. Når han var tålmodig (ikke altfor trøtt eller sulten) spiste han alt med skje, men det hente vi brukte flasken også. Etter halvannen måned med pumping følte jeg behov for pause, så vi gikk over til havre/hvetegrøten som blandes med vann. Denne gikk ned på høykant med litt fruktmos i eller svisker. Nå er vi over på 6 mnd grøt, og han spiser grøt morgen og kveld (2 grøtmåltider startet vi med når han var ca 5,5 måned.). Middag startet vi med når han ble 6 måneder. Den potet/grønnsakmosen falt ikke i smak her, og vi stresset ikke noe mer med det. Vi startet med grøt 4 mnd og middag 6mnd, nå er han 6,5 måned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå