Gå til innhold

Bekymret tante jeg;o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten baby på 2 mndr som sover mye og er i utgangspunktet lite, kan det da være at det får for lite mat da? De kan vel bli slappe og vil sove mye da, og blir på en måte underernerte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...babyer er da forskjellige! Eldste jenta her sov ikke mye, men minste jenta sov veldig mye. var litt lita siden hun var født 3 uker før termin, men ikke noe galt med det! Har altid vert helt frisk og rask. Enkelte babyer sover bare mer enn andre.

Skrevet

Hvor lite var barnet ved fødselen da? Ammer mor, eller får barnet mme?

Skrevet

noen babye sover veldig mye den første tiden.

så ingeting å bekymre seg over.

Hadde den fått for lite mat så hadde den nok skreke mere ville jeg tru og være mere utolig

Skrevet

Da mine var 2mnd sov de svært ( ca 18timer i døgnet)mye og var i grunn små også, men det har de vært fra fødselen. Så lenge barnet følger sin kurve og utvikler seg normalt så er det ingen fare. I starten er det så hyppig kontroll på helsestasjon at vekst og vekt blir nøye fulgt med.,

Skrevet

Barnet var 2900 gr ved fødsel, og har lagt lite på seg. Og får mme nå.

Skrevet

I utgangspunktet skal to mnd gamle barn sove så mye de vil, og som de andre sier her så sover de mye:)

Men i enkelte tilfeller der barnet er lite, og ikke legger nok på seg, skal det vekkes for å få mat f eks hver tredje time.

Regner med at moren har fått beskjed om dette på helsestasjonen hvis så skulle være tilfelle.

Skrevet

Min datter sov veldig mye fra hun var nyfødt til hun var ca 4 mndr. Hun fikk mme, og dermed var hun alltid mett... og trett.

Skrevet

Det går ifra 4 til 6 timer imellom måltidene. Og jeg har jo ei lita selv på 4 mndr og hun var så våken og med i forhold. Men selvfølgelig er ingen barn like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...