Kaffekopp Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Jeg syntes å huske at man skal bruke Ibux og ikke Paracet når man er gravid. (Har dårlig samvittighet for at jeg ikke sjekka det). Har lungebetennelse, og har vært sjuk flere uker før dette, så jeg spiste Ibux når det blei for ille. Var hos legen, og fant da ut at man skal ta Paracet, ikke Ibux. Fikk så dårlig samvittighet. Noen som veit noe mer om dette?
mmtm Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 ibux skal du ikke bruke de 3 siste mnd før fødsel,du kan bruke det før. Men jeg har holdt meg til paracet da det ikke står noe om det der. Føler det er tryggere.Men det har sikkert ikke tatt noe skade at du har tatt ibux,slapp av.men må du bruke smertestillende videre nå så hadde jeg brukr paracet.Jeg bruker det en del for jeg har så inni gampereva vondt i hodet om dagen.....lykke til ihvertfall.
Kaffekopp Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2008 Å så bra!! Da har jeg ikke gjort noe galt. Skal kun holde meg til Paracet heretter. God bedring!!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Bare så det er sagt så skal man IKKE bruke Ibux i begynnelsen av svangerskapet helle. I følge min lege skal man ikke bruke det i løpet av svangerskapet i det hele tatt. Grunnen er at det er noen stoffer i disse som er muskelavslappende bla. Jeg sliter med hodepine og fikk beskjed av legen om at jeg kun kunne bruke paracet. Det funker ikke på meg og da fikk jeg beskjed om å klare meg uten noe som helst. Samme sier de på Aleris :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Det har helt sikkert ikke hatt noe å si. Hadde det vært alt for ille at du hadde tatt det ville legen din ha sagt noe når du var der :-) Klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå