Gå til innhold

Dere som bor i en annen by enn deres foreldre og svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor velger dere å ha bryllupet? Samboer sin familie bor i Hedmark ca 16 mil fra oss. Min familie bor i Vestfold ca 12 mil fra Oslo(her vi bor)

Er veldig i tvil hvor vi skal ha det. Vi har mest lyst til å ha det i Bærum egentlig men er ikke gunstig for noen med tanke på at det blir lang reisevei for hvertfall hans familie, dessuten vi jo at de fleste utenom familie skal komme også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er fra Oslo, og det er her vi bor, men jeg er fra Kristiansand og det er der vi skal ha bryllupet. Vurderte en stund å ha bryllupet i Oslo av praktiske hensyn, men det er gammel tradisjon at bryllupet skal være på brudens hjemsted, samt at jeg synes det er koselig å få vist hans familie og venner litt av byen min.

Skrevet

16 mil? Når har det blitt langt, da? To timer i bil... Det er ikke langt, og er det i Bærum dere har mest lyst til å ha bryllupet deres, så finnes det, så vidt meg bekjent, overflod av overnattingsplasser der. :-)

Skrevet

Ja men er det vanlig at brudeparet betaler for overnatting for alle gjestene? Kjenner jeg familien hans rett så reiser de hjem tidlig istenfor å betale hotell. Må finne ut om vi har råd til å betale hotellrom til alle gjestene.

Skrevet

Næsj! Det kan da ikke forventes at brudeparet skal betale for hotell! -Men, jeg hadde forventet å få noen tips om hvor jeg kan bo hvis jeg hadde blitt invitert til bryllup utenbys..

Skrevet

Oki men familien hans har ikke så mye penger så regner med de heller reiser hjem. Vurderer nesten å ha det i min hjemby der mine foreldre bor. De har et ganske stort hus så hadde nok fått plass til en del folk der. Ikke alle da men den nærmeste familien til sambo hvertfall.

Får gruble noen mnd til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...