Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 noen som har hatt det? hva kommer det av?? Jeg hadde høyt blodtrykk 144/92 i en uke.. ble sykemeldt og etter dette kom jeg til jordmor og målte igjen.. da var det på normalen 124/80 ca.. kan det komme av stress på jobb?? Bare lurer...
Huldr@. Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har hatt høyt blodtrykk gjennom hele svangerskapet, og får medisiner for det - noe som har hjulpet godt. Når du har et forbigående høyt blodtrykk slik du hadde, kan det godt være at stress kan ha noe med det å gjøre, eller du spiste kanskje mye salt mat en periode - det kan også høyne blodtrykket ditt. Håper det holder seg fint fremover :-)
Singeline Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Det er normalt med lavt blodtrykk i begynnelsen av svangerskapet, og høyt blodtrykk senere. Veldig høyt blodtrykk må overvåkes nøye, med tanke på preeklampsi (svangerskapsforgiftning). Men ditt gikk fort ned igjen, så ikke bekymre deg. Du kan jo kjøpe deg egen blodtrykksmåler på apoteket, slik at du har kontroll.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Ja.. men jeg er jo bare i uke 23.. men tror egentli det har kommet av stress jeg asså skal måle i morgen.. kjenner liksom ikke sånn trøkk i hodet lenger eller nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå