rystet Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Jenta vår skal settes med kjøreretningen nå. Setet hennes er godkjent til 18 kg eller 25, husker ikke.... men uansett.. er det tryggere å bytte til et sete som spennes fast av bilens belter? Hun er 15 kg...
Mrs. Bouquet Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Trodde at de fleste bilsetene skulle brukes med bilens belter etter en viss vekt.
rystet Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2008 Hun veier bare 15 kg så hun kan både fortsette å bruke besafe izi kombi som er med 5-punktsseler, eller vi kan bytte til et større sete der barnet festes med bilens egne seler... Jeg har hørt noe om at hvis de først skal sitte forovervendt, så er det best at de festes med bilens egne seler..... Det er jo alltid så mange "eksperter" på bilsikring her, hvor er dere??!!??
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 det er best med bilens egne seler, fremovervendt etter 15 kilo!! pga i 5punktsseler sitter de BOM fast.. bilens sele gir mer etter, og derfor får ikke hodet heeele kraften fremover alene om man skulle kræsje.
EnMamma Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Jeg ville nok byttet til en beltestol hvis hun er over 15 kg. Det vil gi mindre belastning på nakke/hodet med 3 pktssele enn med 5 pkts interne seler ved en eventuell kollisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå