Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Huff, nå har jeg hatt diare i snart en uke. Det renner reglerett (beklager detaljene) har ei tulle som går i bhg, og hun har sikkert hatt det med seg hjem, hun har ikke hatt det så ille som meg heldigvis. Flere gravide som har dette ?? Er det farlig for babyen ??Må nok oppsøke legen hvis det ikke gir seg snart, for jeg får jo ikke til å dra noen plasser før jeg plutselig må på toalettet....
lillespiren2:) Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Hei. Jeg er selv førskolelærer og jobber i barnehage, og har hatt så å si alt som det går an å få diare og oppkast 3 ganger i løpet av 2 mnd, og da skikkelig begge veier i en hel uke av gangen. Jeg var selv bekymret siden ingen av næringen jeg fikk i meg holdt seg i magen, har vært hos legen som har sagt at det er bare å ta d med ro, babyen får uansett det den trenger. Jeg fikk som råd å drikke farris, som inneholder salter. Det værste for meg har vært at jeg ikke har kommet meg helt med en gang etter en omgangsykerunde, og har vært slapp i en evighet i ettertid. Men nå er jeg heldigvis pigg, og krysser fingrene for at jeg holder meg frisk!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Vanlig omgangssyke er nok ikke farlig for babyen, siden det foregår lokalt i tarmen. Men dersom det dreier seg om bakterier/virus eller parasitter som går over i blodet, så OBS OBS. Sikrest å høre med legen, han kan ta prøver og finne ut hva slags mikroorganisme det dreier seg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå