♡ snart 3barnsmamma Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Vi har to barn fra før, men har arvet/kjøpt billig brukt med de to første, så da har vi måttet ta til takke med det vi har fått Hadde en gammel brio duovogn med nr 1, og en litt nyere simo kombivogn med nr 2. Tror jeg har lyst på duo denne gangen også, for det er så lett å kunne ta med bagdelen inn og ordne alt inne, også når vi er på besøk hos andre. Denne gangen har vi lyst til å kjøpe ny vogn, men går meg jo bort i vognjungelen, siden jeg ikke har så mye erfaring med vogner, tross to barn fra før Dette blir bruksområdene våre: *daglig tur, men bare langs gangveier i et boligfelt. Ikke noe behov for å gå i skogen. *vi bor langt unna familie, og reiser mye med bil. Vogna bør derfor kunne pakkes sammen lett og ta så lite plass som mulig. *har tenkt litt på vogn med mykbag. Noen som har erfaring med det? *ønsker vogn som er lett å trille, men som samtidig føles stødig og sikker. *helst ikke de dyreste vognene i klassen. None tips? Eller er det mer jeg bør tenke på når det gjelder valg av vogn?
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Hva med Brio Happy? Compaktunderstellet blir lite når man slår det sammen. Koster 4999 på Barnas Hus nå (inkl sportsdel). (Jeg har bare kjøpt den, ikke prøvd den, så du får ta rådene mine med en klype salt, men det virker både lettrillet og stødig, men er nok litt tyngre enn de aller letteste vognene - men bagen er temmelig lett.). Og så synes jeg den rett og slett har et veldig fint design i forhold til mange andre mer "bråkete" vogner. www.brio.no
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 litt lignende kriterier jeg hadde når vi kjøpte vogn og valget vårt falt på emmaljunga city cross. vi skal ha den med hardbag, men den kan fås med mykbag om ønskelig. eller større egen bag som klikkes på understellet, citybag- da blir vognen en duo vogn. god å trille på de fleste underlag, har kun selv prøvd min inne enda siden ungen ikke er født enda. men prøvd en veninnes vogn ute på vei, stier og kjøpesenter. den tar liten plass sammenpakket og veier kun 11 kg kostet 5195 med bare sportsdelen på barnas hus i november, pluss 1195 for mykbag/hardbag og 1695 for citybag se www.emmaljunga.no for mer informasjon. eller barnevogndebatten her inne. ingen som har noe negativt å si om vognen...
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. januar 2008 Skal sjekke ut disse to Takk for tips. Noen flere tips?
Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 teutonia Misral (vi har Sport) er jo stødig og god, med softbag og kan fint brukes til barnet slutter med vogn. Fine innstillinger på håndtak for ulik høyde på den som triller og det kan også vendes over vogna slik at en skifter kjøreretning (feks ved sterk sol/vind eller hvis barnet vil se fremover når det er våkent, men den som triller vil ha oversikten når det sover). Vi har vår fra forrigemann og vogna er "så god som ny" fremdeles. Den blir vistnok også blandt de minste på markedet sammenslått. Ønskes den ekstra liten kan hjulene tas av med et lett klikk.
Hedge Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Hvilken vogn du bør velge skal jeg ikke blande meg inn i... men jeg anbefaler på det sterkeste softbag!! Ja de kan være litt mindre enn en hardbag, men det er ikke noe problem. Har en venninne som har flere barn og alltid hatt hardbag. Sist fødte vi likt og jeg arvet en vogn med softbag... Hun var etterhvert veldig missunnelig på meg og angret på at hun ikke hadde softbag. Så mye lettere å få med seg overalt!! Det er veldig lett å ta med bagdelen inn og fixe alt du trenger... Og ikke minst når man skal reise steder så tar den minimal plass i bagasjen!!
temi & keli Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 TFK joggster twist.. med hardbag.. Ingen tvil i min anbefaling ) Kjøper du med softbag i tillegg, har du sjans til å bestemme/vurdere/velge mtp plass i bilen.. Vogna er på tilbud på utstyrssalget til barnas hus nå, hvis jeg ikke husker helt feil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå