Trulte76 Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Med nr en, så ville jeg vente til å fortelle til uke 12..da hadde jeg fått vært på legen osv..var iallefall MIN plan da. MEN så er jo det noen som ser på folk at man er gravide da..grr Så resultatet ble altså..ei dame på jobben..hun hadde sååå klart sett på meg jeg er gravid..noen har evnen til det. Hun kom bort å gratulerte meg sånn uten videre..jeg bare smilte..hva skulle jeg gjøre. Joda..hennes svigersønn jobber jo på samme arbeidsplass som barnets farfar da.. Ho fortalte SÅ klart svigersønnen sin dette..og han kom til den kommende farfaren som da ikke visste noen ting. Skal du bli bestefar? Så da var det det rett bort til sønnen som også jobber i sammebedreift (faren eier bedrifta der da) så spurte sønnen om dette var sant. Må si jeg syntes dette var grusomt at de fikk vite det igjennom andre. Jeg hadde kun sagt det til to nærmeste venninnene mine som holder tett. Ville bare gi dere en liten tankevekker..at kanskje foreldre kan få vite det litt tidligere enn alle andre så de ikke opplever det samme som dette.. lite koselig å få høre det av andre likssom.. Så med nr to fikk de vite det mye tidligere ja..
Trulte76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 20. januar 2008 Glemte å si jeg var 10 uker på vei da dette skjedde..
hemmelig :) Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Nei , det ser jeg ikke som et problem. hadde da enten benektet det hele naar vedkommende gratulerte, eller fortalt som det var at vi oensket aa holde det hemmelig og at ingen andre visste det og at vi ville satt pris paa om vedkommende holdt hemmeligheten for seg selv.
Trulte76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2008 jeg sa jeg ville til legen først osv..men de likte lite å få høre det av andre..var 1. barnebarnet.. Hun som gratulerte meg..sa bare gratulerer..og jeg bare smlte så vidt..eh..liksom.. så jeg bekreftet ikke akkurat jeg var det NEI Mine foreldre bor ikke her engang, så der var det ingen fare. så kom veldig overraskende på meg at hun faktisk sa det videre..
Trulte76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2008 dere gjør så klart som dere vil da. Jeg skulle bare fortelle hvordan det ble med meg jeg.. Og vil ikke oppleve noe sånt igjenn..synes det var grusomt ekkelt
hemmelig :) Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Skjoenner jeg godt at du syns. Jeg har blitt spurt foer om jeg var gravid,jeg venter ogsaa nr 3 og da har jeg bare benektet det. Til og med for mamma en gang.... Hehe. Men det er greit aa ha tenkt paa det slik at en faktisk ikke blir tatt paa senga hvis noen spoerr.....
Trulte76 Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2008 de 2 første er med min ex da..denne nr 3 har annen far da.. Men mine ex svigers de er veldig spesielle..så at de fikk høre det fra andre var ikke så populært nei. Neste vi måtte gjøre var å komme ned til de for "samtale" hehe..ja de er veldig spesielle..spurte om ungen var planlagt? da har vi altså vært ilag i 3 år..han var 24 og jeg 22..så jeg synes det var greit tidspunkt å få en ilag på jeg da.. ikke bare det..vi burde tenke på å GIFTE oss også.. Vi ble heldigvsi aldri gifte hehe Da vi fikk nr 2 var det mye bedre..hun komm 2 år og 9 nd etter nr 1..og da hadde jo exsvigerfar begynt å mase om at tulla trengte jo en lillebror!! eh..bror..sikkert han som øsnket seg en sønnesønn.. Men han har fremdeles ikke fått den sønnesønne..dattera i huset hun fikk også ei jente for ikke så lenge siden hehe Så veldig spesielle foreldre ja.. Mine foreldre hadde vært lettere å forklart at de fikk høre det av andre da..og forstått det at det ble en glipp der..foreldre er forskjellige
Mininni Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 For det første: Sånn går det ikke an å gjøre. Altså sånn som hun damen på jobben din. Det må være opp til hver enkelt når man vil fortelle det til omverdenen, og jeg synes det var utrolig frekt av henne å bare komme og gatulere deg sånn uten videre - man blir jo helt perpleks, og da er det ikke så lett å hoste opp en hvit løgn. For det andre er det etter min mening helt greit å lyve i sånne situasjoner. Det er ingen andres business, og når de er så frekke at de spør likevel, så får de tåle at de ikke får høre sannheten. Særlig hvis det er mulig at de kan spre det til andre du helst vil fortelle det til selv. Sekretærene på jobben min skjønte at jeg var gravid lenge før jeg var klar for å fortelle det selv (var mye kvalm og sprang til og fra toalettet ), men de er fornuftige og oppegående damer som ikke ville spørre før jeg var klar til å dele nyheten selv. Men jeg fortalte det rundt uke 10 uansett, da jeg pga kvalmen ikke klarte å oppføre meg helt normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå