Emilie&Markus Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Var innom for jeg fikk beskjed på føden om at hvis jeg fikk et slikt smerteanfall igjen, (som de ikke fant ut at hadde noe med babyen å gjøre) så skulle jeg ta kontakt med sykehuset slik at de kunne undersøke meg, ev. legge meg inn på kirurgirsk til observasjon hvis de følte det nødvendig. For hun jordmoren jeg snakket med på onsdag skjønte tydeligvis hvor vondt dette er hver gang det kommer og at det ikke er noe å gjøre som får det til å gå over. Men neida, fikk ikke vite noe som helst annet enn at: vi prøver med tabletter mot halsbrann/sure oppstøt i 14 dager for å se om det hjelper!? Kan ikke skjønne hvordan i alle dager jeg skal kunne få SÅÅÅ vondt av litt halsbrann, ser ikke sammenhengen altså. Nå har jeg vært på sykehuset for tredje gang denne uken pga dette, og vil gjerne finne ut av dette snart. Det skjer jo ikke hvis de ikke prøver?! Eller er det jeg som er teit? Eneste de gjorde var å ta noen blodprøver av meg som vi ikke fikk svar på med en gang.. Blir så frustrert, særlig fordi jeg vil rett og slett ikke ha så vondt IGJEN, det er helt grusomt når det skjer, det er jo derfor man oppsøker lege/sykehus for å finne ut av noe.. Sorry meg, men måtte bare få ut litt damp..
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Unnskyld, men jeg er ikke helt oppdatert... Hvilken type smerte hadde du? Jeg har hatt litt kolikksmerter, og noe gale-smerter under forrige og dette sv.skapet. Og denne gangen har jeg også hatt litt halsbrann..
Emilie&Markus Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2008 Har våknet flere netter den siste uken meg kraftige smerter i mellomgulvet, føles ut som jeg skal brenne opp innvendig, stråler bakover i ryggen og ned i magen. Kastet opp de siste gangene mens det har vært på det verste, men vet ikke om det rett og slett er fordi jeg bare har så vondt. Kroppen blir helt skjelven og jeg blir varm og svetter, ligger enten å vrir meg i senga eller oppe og går/kaver.. Har født en gang før og syns dette er verre enn den fødselen selvom det ikke varer like lenge. (Alt fra en halvtime til 2 timer av gangen, før det går over helt plutselig) Skjedde for fjerde eller femte gang igår natt (husker ikke helt) så jeg vil gjerne få stoppet det på en eller annen måte, orker ikke å gå grue meg til å legge meg om kvelden tilfelle "jeg våkner med vondt i natt også".
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #4 Skrevet 21. januar 2008 Hei! SÅ rart å lese innlegget ditt for det er akkurat samme smerter jeg ble lagt inn på sykehuset for i mitt forrige sv.skap. De fant heller ikke ut hva det var men ga meg smertestillende. Og noen sykepleier mente det var halsbrann,noe ikke jeg trodde. Etter fødselen mente min fastlege at det var ribbeinslåsninger.... og jeg gikk til kiropraktor og fikk løsnet opp. Så i dette sv.skapet skal jeg gå jevnlig til kiropraktor for de smertene var grusomme. De var som du beskrev verre enn selve fødselen. Håper de finner ut av det for deg.
callmebecka Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Halsbrann i seg selv har jeg vanskelig for aa tro kan gi slike smerter, men halsbrann er jo bare resultatet av syreoppstot fra magen, og det kan gi slike smerter du beskriver her. Av erfaring kan jeg si at det gjor UTROLIG vondt, men etter noen dager paa syrenoytraliserende medisiner var jeg mye bedre. Var ikke gravid naar dette skjedde saa kjenner ikke til bruken av medisinene under graviditet, God bedring!
glam.mam Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Tenkte aa skrive hva som skjedde med meg da jeg var gravid forrige gang.Var da i 5. mnd, og plutselig en dag vaaknet jeg opp og hadde kjempe vondt paa siden av magen, kunne nesten ikke gaa, det liksom strakk paa ene siden og jeg dro til legen som sendte meg til syke- huset med en gang til ultralyd.De fant intet uvanlig paa ultralyden, men blodprovene viste litt tegn paa evnt infeksjon.Jeg hadde kjempevondt, og legen trodde til slutt at jeg hadde blindtarmbetennelse. De ville operere fordi blindtarmen jo kan sprekke.Jeg hadde ogsaa ultralyd av indre organer etc, men egentlig ble det aldri paavist noe helt sikkert.Uansett, jeg ble operert, og blindtarmen var helt frisk(ble uansett fjernet).Men deri- mot fant man en kjempemega muskelknute/myom paa ca 11 cm som ikke fikk naering pga svangerskapet, og derfor skapte store smerter for meg!Etter operasjonen ble jeg helt "frisk", ingen flere smerter, og svangerskapet gikk normalt,fodte en gutt paa vanlig vis. Men legen sa at det hadde vaert unodvendig aa operere, altsa en muskelknute er jo ikke farlig.Men fy saa vondt det var altsa!! Er naa gravid igjen, ca 16 uker naa, og vet at jeg har tre smaa knuter. Derfor tenkte jeg at det kanskje kunne vaere noe slikt du kanskje feiler hovedinnlegger?Er som sagt ikke alt man tydeligvis ser paa ultralyder, det fikk jeg virkelig erfare. Haaper de finner ut av hva som feiler deg.Er skremmende aa gaa rundt med smerter man ikke vet hva er.
mossik en av hver pluss en til Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 hei. jeg har også hatt slike smerter opptil flere ganger. legen har trodd at det har vært gallesten (noe de ikke helt har utelukket ennu), men har fått konstatert ekstrem syredannelse. Dette har ikke nødvendigvis noemed svangerskap å gjøre (jeg fikk anfall før jeg ble gravid), men det blir verre ved graviditet. Har ALDRI vært så syk i mitt liv som under anfall. Men det hjelper fantastisk godt med syrenøytraliserende. Prøv det før du forkaster forslaget er mitt råd. Alt er verdt å prøve bare man slipper slike smerter. God bedring
smuppemor Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Jeg har selv fjernet galleblæren pga gallesten...Hadde flere slike anfall du beskriver. De første varte i ca en time, og så kunne de vare lenger og lenger. Graviditet gir ofte økt galleaktivitet også, så ville bedt om å få ul av gelleblæren for å se, så kan de jo enten bekrefte eller utelukke... Men mannen min har og hatt smerter(ikke samme "anfallene" som jeg da...)i mellomgulvet, som har strålt ut mot sidene/ ryggen og litt ut i armene også, pg fikk vite at d var magesyresmerter, og fikk tabeltter og må passe på hva han spiser, og ble da bedre... Men skjer d igjen selv om du tar tabeletter ville jeg ihvertfall fått sjekket gallen, for d er forferdelig vondt om d er d (gallesten). Lykke til, håper du blir bedre:)
Emilie&Markus Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2008 Virker som om det er mye forskjellig forslag å komme med ang. hva det kan være. Jeg venter nå på svar på blodprøvene de tok, der vil de eventuelt se hvis det skulle være blindtarmsbetennelse. Men det som irriterer meg er at de sa det kunne og være gallesten, men siden jeg var der på en søndag kunne de ikke ta UL for å sjekke. Snakket om at jeg skulle komme inn dagen etter (idag) for det, men fikk aldri beskjed om det og spurte da jeg gikk om ikke jeg skulle komme tilbake dagen etter for UL. Nei, da hadde de plutselig forandret mening og at det ikke var noen vits?! Disse tablettene skulle vi prøve først. Uten at de sa de var sikre på at det ville virke i det hele tatt! Da syns jeg liksom de kunne undersøkt på de områdene de tenkte det kunne være noe før de sender meg hjem igjen med noen tabletter de ikke vet vil hjelpe engang. Som jeg forresten ikke liker å ta hvis det ikke er nødvendig, noe vi jo ikke er sikre på. Ganske sterke resepbelagte tabletter, og jeg tenker jo såklart på babyen da. Selvom de sa det ikke skulle være farlig for han at jeg tok de. Jeg tar heldt ingenting, kun hvis jeg må, tror ikke man egentlig vet nok om alle stoffene i ting man putter i seg mot smerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå