Gå til innhold

Kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber til vanlig 50% fast+30% vikariat

Men nå går jeg snart ut i permisjon 80% lønn for og få lengst mulig tid med babyen.

Men da permisjonen er ferdig så tenkte jeg og begynne og jobber kun 50% og droppe og ta på meg vikariat det første året.

Men da lurte jeg på om jeg får noe kontantstøtte, eller faller alt bort så lenge jeg jobber 50%. Kommer ikke til og gå fullt i barnehagen bare den tiden jeg jobber(mulig mamma passe en gang i uka, for hun går hjemme og har veldig lyst, men ikke noe jeg baserer meg på da.)

Spiller jo ingen rolle, kommer nok kun og jobbe 50% uansett om det faller bort eller ikke, men bare lurte. Noen som vet?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du kan jobbe hvor mye du vil, det er hvor mye barnet er i barnehage som har noe å si. Se her:

http://www.nav.no/page?id=265

Jeg har jobbet 35% og vært hjemme med eldstemann, og fått full kontantstøtte. Nå har vi søkt han inn i bhg 20 timer i uka, og selv om jeg er i permisjon, så får jeg allikevel ikke mer enn 1 321 kr i kontantstøtte..

Skrevet

Kontantstøtte har ingen ting med hvor mye eller hvor lite du jobber, du får kontantstøtte etter hvor hvor mange dager han/hun er i barnehagen.

Å da legger de til grunn åpningstiden i barnehagen * antall dager barnet har plass. Har barnehagen åpent i 8 timer og barnet er der 2 dager i uka blir det 16timer uansett om barnet er der hele dagen eller ikke.

Hvis du ser på nav.no ser du hvor mye kontantstøtte du vil få i forhold til plass i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...