Gå til innhold

vasking nedentil etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jente på snart to uker. har noe talg lignende mellom de ytre kjønnsleppene,skal dette vaskes bort eller skal det bare være der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vaskes forsiktig bort, men husk å vaske i retning mot endatarmen, slik at bakteriene fra rumpa ikke kommer i nærheten av urinrøret til babyen. Dette kan forårsake urinveisinfeksjon.

Skrevet

På barselavdelinga på ullevål sa de at det skulle være der.. Det gikk lang tid før vi vaska jenta vår nedentil, bare tok vekk bæsj som hadde havna der.

Skrevet

Når jeg fikk jenta mi fikk jeg beskjed om å IKKE vaske det bort. Det beskytter og mye vasking der kan irritere den ømfintlige huden. Man skal selvfølgelig vaske bort bæsj men ikke den talgen.

Skrevet

fikk samme beskjed, snuppa er nå 7 uker og det er forstatt noe igjen men ikke like mye som før.

Skrevet

Jeg fikk også beskjed på sykehuset om at dette hvite ikke skulle vaskes bort. Det er en form for beskyttende utflod og skal være der. Vasker bare bort avføring vi. Bruker da olje og mesoft kompress eller en vattdott med litt olje på. Det er riktig at jenter skal vaskes forfra og bakover slik at de ikke så lett skal få urinveisinfeksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...