Gå til innhold

Dillå- jeg støtter deg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal det være bedre å passe andre sine barn, enn sine egne.

Alle dere som jobber i barnehage, mens ungene deres er i en annen avdeling, og blir passet av andre igjen.

hvorfor kan ikke denne moren få lønnen sin for å passe sine egne.

Alle kvinner som jobber i helsesektoren, barnehager og butikker får drittlønn. Tenk å jobbe fra 50% og oppover og sitter igjen med maks 10-15 000. Det er altfor lite lønn. Vi må ta kampen opp, eller gå i streik. Bli hjemme helt til lønna går opp til menns nivå. De kan tjener fra en halv mill-til en mill i typiske mannsdominerte yrker.

Likestillingen er jaggu ikke kommet langt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at det er samfunnsøkonomisk mer lønnsomt å ha barnehageansatte enn enkeltmødre til å passe barna er vel gjerne at de færreste mødre har tre unger under tre, eller evt seks i alderen 3-6.

Jeg skjønner ellers ikke hva kvinners lave lønn har med "retten" til å få betalt for å passe egne barn å gjøre.

Skrevet

For alle barns skyld, så håper jeg foreldre tenker seg litt om når det gjelder dette. Jeg er ikke akkurat ute etter støtte for min egen del...men for barnas del. De er fremtiden i samfunnet :-)

Alle barn har rett til å vokse opp med foreldre som ønsker å tilbringe mest mulig tid sammen med de, og de har rett til å ha foreldre som tar ansvar for de. Det er foreldrenes ansvar å oppdra barna sine,- det er ikke samfunnets oppgave

Skrevet

Jeg er faktisk veldig enig jeg og, men det som skjer er at veldig mange har barna hos en svart dagmamma og håver inn penga for å gå hjemme.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...