Gå til innhold

Dette huset har jeg lyst på:)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.nordbohus.no/nono/PageMaker.aspx?PageContainerID=5022&ContentUrl=ProductGro up%2Easpx%3Fguid%3D1%26Keywordid%3D5004%26CatID%3D5010

Her er huset vi bygger med en del forandringer da, skal ha soverom og bad nede istedenfor boder, bruker kaldloftene som boder. Har utvidet kjøkkenet litt så stua blir mindre men kjøkkenet bli større. Skal ha sokkel under det hele. Nordbohus har tegnet alle forandringene for oss så det blir godkjent.

Skrevet

kom ikke inn:(

Hadde også tenkt noen forandringer. MÅ ha vindfang, og stua er litt lita. Tenkte rett og slett å få det tegnet litt større, for liker løsningene:)

Men jeg ønsker meg to egne rom til klær. Ett rom til alle hverdagsklærne våre og ett rom til sesongklær, duker, gardiner, julepynt etc. Men kan ikke få alt, det blir vel for dyrt, tenker jeg, hehe...

Hva heter huset da?

Skrevet

elara5. Vi får en stue på litt over 50 kvm vi da, kjøkkenet blir vel på ca 23 kvm etter vi forandret litt på det

Skrevet

synes huset var flott jeg. hvorfor vindfang. vi har stor hall, og det er det beste jeg har gjort med huset. Hater å komme til folk med små vindfang som er fulle av sko, jakker, dresser og diverse........

Hvorfor må du ha større stue?

Hvorfor ikke finne et annet hus som opfyller kravene dine.

Skrevet

Kjempefint hus, kikket på det også. Men vi må ha minst 4 soverom, hehe. Går jo alltids an å endre på noe, men synes det er greit når de har 4 soverom i utgangspunktet.

Hva kommer det seg på, selve huset og det innvendige? Tenker ikke på tomta og det som hører med akkurat det, for det er vel individuelt fra komune til kommune... Hvis du vet:) Er ikke enkelt å holde styr på alle kostnadene når man bygger...

Skrevet

Hvorfor vindfant, jo, ja. I det huset vi har idag, har vi ikke vindfang, og alle vennene til ungene tror vist at da er det OK å tråkke rundt i hele huset med sko på. Sier jo selvsagt i fra, men det har ikke skjedd bare en gang. Og som vi har det nå, så har vi trappa rett innenfor inngangsdøra. Det er fryktelig hånete, for da tråkker vi i sand og vann etter skoene når vi skal på loftet. Og når ytterdøra åpnes trekker det både på stua og kjøkkenet. Derfor...

Vi har ei stue nå på 35 kvm. Den er vanskelig å møblere. Og vi har ei spisestue som vi bare må ha plass til. Nydelig stykke arv som vi har brukt noen 1000 kr på å pusse opp:) Elsker den!

Skrevet

Og det huset oppfyller kravenen mine, hadde det vært bittelitt større:) Er jo tom stiplet inn vindfang på det:) Hadde ikke tenkt å ha våre klær og sko i vindfanget, det har vi ikke nå heller... klær og sko har vi på vaskerommet vårt:)

Skrevet

Synes begge husene var fine jeg, men likte best det siste av de husene du har valgt ut. Jeg har en favoritt fra nordbohus og det er elara 5. Gleder meg masse til huset blir ferdig da.

Skrevet

Vi får 4 soverom til sammen da vi har gjort om den største boden til soverom. Pluss at vi bygger sokkel så når guttene blir tenåringer så flytter de ned dit hvis de vil, men midlertidig skal vi leie den ut da. Sokkelen har 2 soverom.

Skrevet

Klarer ikke helt å se for meg hvilke endringer som kan gjøres, men det er jo arkitetker uansett som må ta de endringene, så:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...