Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 fler som ikke har mosjonert så mye i svangerskapet??? jeg har nesten ikke beveget på meg, kan dette få konsekvenser for fødselen?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 husk at det aldri er for seint å starte! Har du endel uker igjen, så har du fortsatt tid:-) Tviler på at det får andre konsekvenser enn at du kanskje blir ekstra sliten. Hørt det er veldig veldig fint å ha god kondis, altfor sterke magemuskler fx kan slå andre veien.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Ja absolutt ikke for sent, kanskje det hjelper på fødselen også! Gå turer, og forsøk litt lett styrketrening på armer og ben- du trenger litt ekstra muskelstyrke for å løfte rundt på babyen etterpå uansett:). Det er også mye lettere å komme i form etter fødselen om du er noe trent før du føder. Hvis jeg skal gi deg tips(er instruktør): 1/2 lett tur hver dag, og litt styrke -5-10 min uten særlig belastning. F.eks ta to 1/2 l flasker med vann som håndvekter, og gjør litt lett løft. Kan også bruke dem til styrke på ben. Ellers stå på alle 4 og "løft" magen inn i ryggen, det er godt for ryggen din. Lykke til, det beste er å ha faste treningsdager/tidspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå