Gå til innhold

Snakk om effektiv legevakt :-D


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte legevakta tidligere i dag og fortalte åssen formen har vært og at jeg er ganske så sikker på at jeg har bihulebetennelse (har jo alt av symptomer på det) legevakta er vist stappafull i dag så jeg skulle slippe og komme ned og sitte der og vente på og få snakke med legen så han som tok tlf sa han skulle ringe inn til legen og snakke med han og ringe meg opp igjen..

Tok max 5 min før han ringte og sa at nå hadde han snakka med legen og jeg kunne bare komme ned og hente resept på antibiotika for det var jo tydelig at jeg hadde bihule betennelse og skulle slippe og sitte på et fult venterom i den formen jeg var i nå..

 

Det har jeg ALDRI opplevd på legevakta før men synes det bare er supert da, slippe sitte der og vente for og komme inn i 2 min hente en resept og gå igjen..

Så nå er sambo og henter resepten for meg og skal hente antibiotikaen på apoteket :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jøss det må jeg si.

trodde ikke de hadde lov til å gjøre det engang jeg... hmmm

Skrevet

Men du nevnte du var gravid ? for er ikke alle sorter antibiotika du kan ta når du er gravid..

Skrevet

Jeg aner ikke hva dem har lov til men trodde egentlig ikke det jeg heller for man skal vell ta crp og noe slikt også?

Men er veeeeeldig glad for at jeg slapp sitte der nede og vente for det pleier ta flere tiiiiimer før man får komme inn selv om det bare sitter 2-3 stk på venterommet og om det var fult der nede veit jeg ikke hvor lenge jeg hadde måttet sitte i dag..

 

 

Skrevet

Jada sa jeg var gravid, så skal lese gjennom bruksanvisningen når sambo kommer med de sånn i tilfelle det ikke er riktig...

Skrevet

huffameg. det sier jo litt om hvordan leger i norge er. bare skriver ut antibiotika med en gang... det er ikke bra altså.

Skrevet

Da jeg ringte dit pga bihule betennelse så sa de bare at jeg fikk prøve meg på saltvanns spray + ta meg en kjempe varm dusj.. og så måtte jeg bare vente på at det skulle gå over

Skrevet

Da jeg hadde bihulebetennelse, så sa jeg bare symptomene mine..tok ingen tester og sånt..så fikk jeg pencelin..

 

Så man trenger ikke ta noen prøver

Skrevet

Ja dem sa det tilmeg også først at jeg skulle prøve andre ting men jeg har gått med det så lenge, for han sa at detsom oftest gikk over av seg selv og at antibiotika ofte bare forkorta det med en 2-3 dager...

 

Sambo kom akkurat hjem med antibitikaen som heter Apocillin og det som står er: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Overgang i morsmelk: Går i liten grad over. Det er lite sannsynlig at barn som ammes kan få skadelige effekter, selv om risiko for påvirkning av tarm- og munnfloraen hos barnet ikke kan utelukkes. Små mengder av virkestoffet i morsmelken kan gi økt risiko for sensibilisering. (kopiert fra felles katalogen)..

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...