Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Både jeg og søsteren min er født 2 og 4uker før termin (jeg er 1 og var 4uker før, eller uke 36..) og vi var begge ca. 2900g. Jeg har under hele svangerskapet lignet min mor veldig, uten noen store plager, jeg kan med andre ord overleve de plagene jeg har/har hatt.. I alle fall så går spørsmålet mitt ut til dere som har fått barn før... Ligna dere på deres mor i f.h.t. svangerskapslengde og str. på baby?? ...
sydilla Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 overhodet ikke. Jeg og mamma er kjempeulike i kroppen, det eneste som har vært likt på oss er at ingen av oss tåler hormonprevensjon. Men fødsler og svangerskap har vært helt forskjellig, heldig for meg mtp. fødslene, kiipt mtp. svangerskapene.
Mooncake Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Hei, Jeg må vel si, nei. Jeg er født 4 uker før termin, min bror er født 2 uker før. Jeg var 48cm, 2450g. Bror var 49cm, ca 3000g. Første barn (jente) fødte jeg 1 dag etter termin. 48cm, 3450g Det eneste som liksom er likt er lengden på babyen. Jeg regner med at du spørr i håp om at du også kanskje føder tidlig, så beklager at jeg ikke kan gi deg den meldingen. Kanskje andre som kan....
BlåklokkaVest Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Ja, jeg har lignet min mor med tanke på fødslene. Min mor fødte første en uke før termin, og nr 2 til termin. Det samme har hendt med meg også. Forskjellen på oss er at jeg har hatt mye kynnere, mens det hadde ikke min mor i det hele. Min tante (mors søster) derimot..... Jeg og min søster var 52 cm, og opp under 4 kg. Mine to gutter var 53 cm og rundt 4 kg (4050, 3860).
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Ja, det var vel det håpet om å føde før tiden som var håpet her.. Har jo "bare" litt over fire uker igjen, men nå er jeg klar for at baby kan komme, spesiellt siden alle maser sånn om at jeg selv kom før tiden og min søster kom før tiden.. Så hadde jo egentlig vært greit å om sånt gikk litt i arv:P Men ja.. Takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Mamma gikk over tiden med sine barn, hele tre uker med meg. Der var vi helt like. Men hun hadde noen forferdelige fødsler, jeg har hatt enkle. Hennes barn har vært rundt 3,5 kg, mine har vært mellom 4 og 5 kilo. Så når det gjelder å gå over tiden har både jeg, et par søskenbarn og min søster vært like. Vi har gått lenge over.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 mamma gikk langt over med første, søsteren min gjorde det, og jeg gjorde det... Og vi har fått store babyer alle sammen.
Gjest mphs Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Nei lignet overhode ikke verken i svangerskapet, fødselen eller tiden etterpå.
roannima Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Jeg og mamma gjør det. . . Ho har 4 svangerskap bak seg,alle barna mellom 4200 og 4900 gram,alle til termin. Jeg har to svangerskap bak meg, begge ca 4200 og begge til termin. Vente nå nr 3 om tre uker og han er estimert til ca 4 kg han å . . . . Så vi har vært like:-) Søstra mi har også fått to til termin, og begge rundt 4400 gram. . . .
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 Mamma og min søster gikk over med alle barna. jeg gikk over med min første også. Fødslene har gått ganske uproblematisk for alle tre. Vi fikk relatvit store barn alle sammen(alt fra 3700-4500 gram)
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 Jeg og mamma er helt forskjellige mht graviditet og fødsel, men fødselsvekt og hodemål er like
♥marita&jentene♥ Skrevet 20. januar 2008 #14 Skrevet 20. januar 2008 Jeg og moren min var vel ganske like mht t graviditet men ikke fødsel med min nr.1. moren min fødde tre dager før og på termin.jeg fødde 10 dager før med nr.1. og tror d blir min egen termin denne gangen,som da er 28.03.men ul viste 5.4.og dette svangerskapet har ikke vert likt med min mors i det hele tatt..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #15 Skrevet 20. januar 2008 Når det gjelder fødselsforløp har jeg inntrykk av at veldig mange er lik sin mor. Men str på babyen avhenger jo av far til babyen også... Og hvis babyen er stor kan det jo bli litt mere styr å presse den ut kanskje? :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #16 Skrevet 20. januar 2008 Hei, ja man kan vel egentlig si at vi har vært litt like i og med at min mor gikk over termin, ca 14 dager på både min søster og meg. Så har min søster gått over termin med alle sine tre barn og jeg gikk over med min gutt. Venter nå min nr 2 og sannsynligheten for at jeg egentlig skal gå over er vel stor, men skal til vurdering av igangsettelse til fredag, så får se hva legen sier om hvor moden jeg er osv.
2 Gullunger Skrevet 20. januar 2008 #17 Skrevet 20. januar 2008 Jeg var ganske lik mamma i mitt første svangerskap, og fødselen også. Er ganske likt denne gangen også - svangerskapet iallefall (o:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå