Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Jeg er gravid nå å styre med om jeg har nok til å få fødselpenger for neste, ser lyst ut for det heldigvis. Men jeg har alltid trodd at engangsummen var den samme om man fikk en eller to unger på engang. Så leste jeg at man får den per barn. Altså tvillinger gir 66000. Så si om det skulle vise seg at jeg skulle ha 4 barn på en gang, firlinger. Ja da ville det lønne seg for meg å ta engangstøtten istede for å ha fødselpermisjon. Jeg ville ha sittet igjen med noen tusen mer....... hvis det stemmer..... Nå tviler jeg sterkt på at det skulle være mer en et barn i magen min da, men er ille at får man fire så ville det vært bedre med engangsummen. Eller er det sånn at man da også får lengre betalt permisjon? Ja veit er mange rare tanker man gjør seg :-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 man får jo så og så mange uker ekstra betalt pr barn i permisjonstiden....står på nav sidene....
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 De som får tvillinger får litt lenger permisjon. Er jo veldig få trillinger og firlinger som blir født her til lands, så jeg vet ikke reglene for det, men jeg tenker meg at da må begge foreldrene ta permisjon, og jeg håper NAV betaler for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå