Gjest Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Her brenner det..! Ikke bare i halsen, men i magen også... =/ Ordentlig vondt rett og slett! Har bedt samboeren min om å kjøpe is til meg, men det tar nok en stund før han kommer hjem. Noen som har forslag til hva jeg kan forsøke å spise/drikke i mellomtiden? Orker ikke tanken på melk, selv om jeg vet at det antakeligvis hjelper...
Krusemynthe Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Sjekk mitt innlegg om magesyre, og ikke minst svaret fra "en medsøster" litt lenger ned på siden. Ikke noe konkret om hva du kan spise der, men hvordan du kan forebygge... Flere tipser meg om banan - men det funker ikke for meg - likevel kan det være verdt et forsøk???
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 men jeg trenger noe nå... og har hverken lovehearts eller mariekjeks i skapene her hjemme... men takk for råd allikevel =)
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Det ble et lite glass melk allikevel.. Men det smaker så rart atte.. Gleder meg til samboeren min kommer hjem med is til meg jeg.....
Lille Luna Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har det helt likt, noen ganger føles det som om jeg har alt for mye magesyre. Også gjør det at jeg raper som et uvær...uff. Merkelig nok synes jeg sitronvann eller å spise en sitronbåt hjelper. Surt mot surt...(jeg har dilla på sitron for tiden...) Love hearts hjelper også, og tabletter mot halsbrann/sure oppstøt som man får kjøpt på apoteket. Og å ligge med hodet høyt om natten hjelper.
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Takker min skaper for gaviscon.Det er ikke nå særlig å tygge å svelge,men den virker raskt å varer lenge!!Kostet bare en 50lapp også...
mmtm Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 kjøp deg titralac på apoteket,de hjelper fort og varer noen timer.De kan du ta ofte og er helt ufarlig for barnet.Det hjelper meg masse.
Andrebolleiovnen Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Hei, jeg fikk tips om å spise rå potet. det skulle vist hjelpe:) Har ikke prøvd det selv enda, da jeg nå ikke har hadt halsbrann på ett par dager, og fikk tipset i går:)
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Rå potet? *grøss* Da tror jeg at jeg heller kommer til å slite med halsbrannen... Blir uvel bare av tanken på rå potet =/ Men jeg har funnet noe som hjalp i dag ihvertfall. Har jo en kjempesnill samboer og han kjøpte med vaniljeis til meg i dag og serverte meg det med en eneste gang da han kom hjem! Det virker som at isen slukket den "brannen" i magen og dermed ble halsbrannen mye mindre også =)
A og G Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Noe som fungerer på meg er KALSIUM TABLETTER! Funker kjempebra og raskt også (på meg i allefall). For når man drikker melk for å nøytralisere, så er det kalsiumet i melka som gjør at man blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå