Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Hørte at det kunne være farlig for små babyer med tanke på pusting. Men nå er lillegutten min blitt 10,5 mnd. Hode faller litt forover, men litt på skrå, mot skulderen når han sovner. Farlig med tanke på pusten når de er blitt så store? Eller hvis han skulle sovne med haka på brystet? Vet man kan få kjøpt slik pute man kan legge under haken, men ser for meg at om jeg legger den der når han er våken, så har nok han tatt bort den innen han sovner.. Sjelden han sovner på biltur nå, men det hender.
LINDA*** Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Jeg fikk av ei venninne en sånn nakkestøtte. Den har borrelås bak, så den ligger fint rundt hele hodet hans:) Da blir det ikke noe "skjeiv" innsoving! Du får det sikkert på en babyutsyrs-butikk:)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Sånn sovner vesla mi også. Det gjør jo ofte vi også det når vi sovner sittende. Tror nok ikke det er noe farlig. Bilstolene skal jo være så bratte som mulig for at dem skal være sikrest mulig. Da faller hodet nødvendigvis litt ned..
Faylinn Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Vi har det problemet med Besafe iZi Combi x1 stolen, men ikke med Akta Graco Cosmic Comfort. Sistnevnte har tettere støtte rudt hodet, og litt skråere sittestilling i hvilestillingen. Har to seter pga levere / hente problematikk. Glad vi valgte å kjøpe to forskjellige, nå har vi en selvskreven til langturer!
Twins i magen <3 Skrevet 21. januar 2008 #6 Skrevet 21. januar 2008 Har også det problemet med besafe-stolen du nevner her, spesielt på lange turer hvor han sovner. Han er forresten litt over 7 mnd nå. Han er blitt flinkere til å holde hodet oppe når han sover i bilstolen nå, men er ikke noe kjekt når jeg kjører langt alene med han. Har liksom ingen kontroll på hodet når jeg ikke ser ham... er vi begge foreldrene med så setter en av oss seg bak sammen med han og prøver å dytte hodet litt opp med jevne mellomrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå