LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Har en venninde som har hatt noen celleforandringer på livmormunnen og ellers i underlivet. Hun er nå vel 5 mnd på vei og har fått beskjed om at hun kanskje må føde med en ring på livmormunnen (slik hun har forstått det). Noen som har hørt om dette, eller kjenner til hva det er og hva det vil si? Hva er denne ringen, og hva gjør den? Takk for svar.
Kamomille Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 du føder vel ikke med ringen?? Men ringen kan setter på litt ut i svangerskapet dersom det er fare for at man kan få åpning tidligere enn sønsket (og dermed føde prematurt) det var slik jeg fikk forklart det iallefall. Ble heldigvis ikke nødvendig hos meg!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2008 Var det jeg og tenkte, men så skurra det for de sa den ikke ble satt på før fødselen nærmet seg? Har en annen venninde som ventet tvillinger for noen år siden, hun fikk satt inn en ring i 2.mnd som ble fjernet når hun nesten hadde nådd termin (og da kom barna samme dagen). Men det var som du sier pga fare for prematur fødsel. De har sagt at det er mulig det blir prematurt for denne venninden også, men da er det jo rart at de ikke setter på ringen nå da, fremfor å vente til fødselen er nært forestående.
Kamomille Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 hos meg ville de ikke sette den på med mindre de så at livmormunnen begynte å flate seg ut for tidlig. Tror de helst ikke vil sette den på dersom det ikke er absolutt nødvendig....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2008 Aha sånn ja... Hun er førstegangs så hun vet liksom ikke hva hun skal spørre om, alt er jo nytt for henne uansett hva legene "finner på". Men hun skal til kontroll på sykehuset ganske ofte fremover, så de klarer vel å fange det opp om noe endrer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå