Gå til innhold

What to do!?!

Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jadda, det gleder barnehage igjen... ;) men ikke helt på samme måte som før.

Dere med to tette:

Vi kommer til å få 16 mnd mellom våre to barn når nestemann kommer i des. Noen som kan komme med gode forslag til hvordan gjøre det med hun eldste iforhold til barnehage?

Planen vår er foreløpig å begynne innkjøring i bhg før babyen kommer (altså i august da Thea er 1år og 5 mnd.) Da får hun litt over 1 mnd der før nestemann kommer til verden. Da tenkte vi å ha hun hjemme i to uker iforbildelse med fødselspermen til Pappan.. Slik at hun også får blitt kjent med det nye familiemedlemmet...

Er så redd for å starte innkjøring i bhg ETTER babyen har kommet til verden.. Må da være enklere å gjøre det før...? Eller?

Vi har jo null erfaring på dette området så håper på litt erfaringer fra dere damer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du mener ikke alvorlig at du skal ha permisjon med den minste og ha største i barnehage? huff. kan du ikke være hjemme med begge?

fnis..

Skrevet

Jeg ville gjort det slik, (men vi er alle forskjellige!!):

Startet barnehagetilvenning ett par-tre mnd tidligere. Da har der egod tid til tilvenning, samtidig blir det ikke så brått for henne , og plutselig være to uker hjemme når babyen kommer. Tenk om babyen kommer før termin da? Midt i barnehagetilvenning ;-)

Dere kan jo også søke redusert plass, dersom du ønsker å ha henne hjemme med deg og babyen noen dager i uken, når du er i permisjon.

Men er enig i teorien din om å starte før babyen kommer.. det kan sikkert på mange måter være det beste, både for dere og ikke minst henne.

Gratulerer med lilleputt ;-) Har pappaen magen klar for neste tatovering. ;-) (kjempekjempefin den han har nå...*sukk*)

Skrevet

Jeg ville nok startet innkjøringa før den lille kommer. Når hun skal være hjemme med dere i 2 uker etter at babyen har kommet kan det være lurt å svinge innom bhg med henne noen timer nå og da så hun ikke kommer helt ut av rutiner etc.

Skrevet

heisann, ville først bare gratulere så masse!

Jeg har ikke barn i barnehage selv, men jeg har lest her at du godt kan ha innkjøring, så en pause fra barnehagen, og at det skal gå fint =)

Skrevet

Nå er jo Embla litt eldre og vi får 20 mnd mellom, men uten tvil så er innkjøring i barnehagen FØR babyen kommer best. Ellers vil det nok påvirke sjalusien og gjøre at Thea føler seg "satt bort" dersom det er etter nybabyen kommer.

Vi skal flytte Embla på eget rom nå straks. (noe vi burde gjort for lengst men det måtte pussess opp) Vi vil gjøre det i så god tid som mulig før nybabyen kommer slik at ikke Embla føler hun er blitt kastet ut til fordel for et nytt barn.

Og tilslutt, GRATULERER! Men du GLEMTE faktisk å si fra til meg du, at du var gravid. Du looooovte gjorde du. *fornærma*

Skrevet

(S)TinkerBelle <3 : Ja, tenke seg til ;) *skummel musikk fyller rommet og over meg lyser det ett skilt med "dårlig mamma"*

Takk for svar jenter. Da har jeg fått en pekepinn på at "planen vår" er gjennomførbar. Også er jeg jo tross alt hjemme, slik at hvis det skjærer seg med bhg etter mini er født så har jeg jo mulighet til å være litt fleksibel der.. og ps: Vi tenker bhg tre dager i uken.

Takk Stor_smil! Pappan er klar for ny tattis! hehe. Har i grunn ikke noe valg! ;) Enten resten av ryggen eller ett annet sted på kroppen. Vondt og dyrt blir det uansett!

Skrevet

Mine er det også 16 måneder imellom. Hadde tullemor som nå er 19 måneder fått barnehageplass hadde jeg holdt på den med nebb og klør hi hi. Hun er ett oversosialt lite menneske som sin mor hi hi. Så her i huset tas en plass imot med stor takk =0)

Jeg begynte å gå i åpen barnehage med tullene da minste var 2 uker for store tulles del. Måtte ha med svigermor for jeg kunne ikke bære den elste da jeg hadde akuttkeisersnitt. Så den tiden hadde det vært deilig med en vanlig barnehageplass hi hi.

Gjør det som føles rett for deg =0)

Skrevet

Jeg stemmer for at han tar fronten denne gangen;) *glise*

Og det kan gjøres litt billigere, svogeren min er tattovør, jeg kan smiske litt?!

Skrevet

MASSSSE GRATULERE =0)

Skrevet

tillab: Sooooooorry!!!! *gjøre deg blid igjen ved å gi Eira en lekekamerat* ;)

Ja, nettopp det vi har tenkt på. Det med at Thea kan bli sjalu hvis hun blir "satt bort" i bhg etter fødselen.. Og DET vil vi jo ikke at skal skje.

Grattis til Embla med nytt rom! =)

Skrevet

aha! Billig = Bra. Hvor jobber han?

Skrevet

Her er det også 16mnd i mellom gulla. Jeg har begge hjemme enda. men skal søke barnehage til hu eldste fra høsten av. hu blir 3 i desember. Føler hu har behov for det da.Men ikke sikkert det blir full plass.Får se hva vi får til.

Men tror at om vi hadde sendt henne i barnehage rett etter at andremann kom,så hadde det blitt bra mye sjalusi. Så det beste er vel å ta innkjøring først vil jeg tro.

Men skal hun gå fullt i barnehage,eller bare noen dager?Kanskje vært greit om hun ikke går fullt? Så får hun også vært hjemme med dere. pluss at hun får litt fri til å leke med andre i barnehage.

Du får helt sikkert ett bedre svar av non andre her:)

Skrevet

Tuuusen takk! =)

Skrevet

Vi tenkte tre dager sånn i starten. Siden jeg går hjemme, er det hyggelig om hun kan være hjemme litt hun også! =)

Skrevet

Oki da er LITT blidere nå, men bare litt asså!

Hehe...

Rommet er ikke ferdig heeelt ennå, snart snart. (sier jeg til meg selv, uten at det har noen mirakuløs virkning:p)

Klar for treff snart?

Jeg har lovet å sette opp et treff, men har ikke fått gjort det ennå, så nå synes jeg du skal foreslå en dag, gjerne til uka?!

Skrevet

Torsdag eller fredag er vi klare som egg!

Skrevet

Hmmm, jeg skal jo uansett til byen fredag, hmmmm. *tenke tenke*

Må se om Kozy K kan også da, det hadde vært ålreit:)

Åssen er du på bæretøy fronten forresten? Driver du med "sånt"?

Skrevet

Mei Tai`en blir flittig brukt! Eller skal jeg si BLE for inntil en uke siden...

Har litt vondt i magen når det blir belastning på, så har blitt litt mindre nå..

Oppsummering: Ja jeg driver med "sånt"

Si ifra hvis det blir noe treff da! På tide syntes jeg.

Skrevet

Jepp, evigheter siden nå, vi var så få på julegrøten.

Og du kan jo bære på ryggen med tibetansk knytting da?

eller bare knytte over magen?!

Grunnen til at jeg spurte var at jeg lurte på å høre om det var noen av tettinntil jentene som ville være med også:) Det er en stund siden de har hatt noe skikkelig treff også:)

Skrevet

Vi har 12 mnd mellom våre 2 tette. støste begynte i barnehage ca 1 mnd før babyen kom. Hun hadde i denne perioden litt kortere dager siden jeg uansett hadde gått ut i permisjon. På den måten fikk hun en god innkjøring og ble ikke helt utslitt:)

Vi tok henne ikke ut av barnehagen etter fødsel selv om pappan var hjemme i 2 uker. For oss var det best å være alene hjemme med babyen slik at vi fikk mulighet til å sove litt på dagen, og heller være opplagt på ettermiddagen og kvelden da de andre barna var hjemme. Dessuten tror jeg at det var greit at ho største fikk fortsette sin vante dag og sine rutiner.

Husk at du kanskje ikke er i så god form den siste tiden før fødsel. Da kan det være greit at jenta er i barnehagen noen timer om dagen. Ved å starte innkjøring etter babyen kommer, så vil ikke du ha så stor frihet til å følge opp de første ukene. Så jeg ville nok startet innkjøringen før babyen kommer

Skrevet

Jo flere jo bedre!

Da blir det din oppgave å lære meg det en vakker dag. Har bare erfaring med den ene måten jeg. Da jeg har hun foran. Er ikke så avansert som deg ;)

Skrevet

Du har PM Stolt Mamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...