Gå til innhold

Noen spinninginstruktører her? evnt andre som har peiling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man tar kurs osv for å bli spinninginstruktør? Hva er det man egentlig må gjøre?

Har veldig lyst til å ta et slikt kurs, men aner jo ikke hvor/hvem man skal henvende seg til. (skjønner selvfølgelig at jeg kan spørre på treningssenteret, men spør her først ; - ) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg trente spinning på SATS ble jeg spurt om jeg ville bli instruktør for dem.

Da ville jeg måtte gå instruktørkurs gjennom dem.

Vet ikke hvordan det er andre steder......

Skrevet

Jeg er spinning instruktør. Vært det i snart 5 år.

Jobbet på ett treningssenter siden jeg var 13 og tok kurset gjennom jobben. Var i forkant med på masse timer.

De fleste sentere tilbyr opplæring og kurs, så er bare å hendvende seg i resepsjonen! Det er gratis når man jobber der, og de fleste har alltid behov for nye instruktører.

Er kjempe gøy å ha timer!!! Det anbefales.

Og en fordel ved siden av alt det andre er jo at man trener gratis!! =)

Skrevet

Hør med et treningssenter om de trenger folk, og om de evt. kurser/sender deg på kurs.

Jeg tok kurs gjennom Johnny G for mange år siden, men nå er det vel NiH som utdanner. Du tar da fitness-deltid (flere kurs, og blant dem er sykkelinstruktør-kurs).

Er flere veier å gå :o)

Skrevet

takker for svar!

hvilke krav stilles for å bli instruktør, kan dere si noe om det? hehe

Skrevet

Fordel å være i grei form, glad i å trene, utadvendt, sans for takt og rytme, blid og service innstilt!

Fordel å ikke være redd for å snakke i mikrofon foran en hel sal full av folk. Men det er i grunn ikke noe must, for slike ting kommer etterhvert også. Erfaring trenger man ikke på det området. Blir mer og mer naturlig for hver time du kjører.

Lykke til!

Skrevet

Du kan ta kurs på NIH, Norges idrettshøgskole. Du må ha fitness grunnkurs før du kan gå videre til spinningkurset.

Les mer: www.nih.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...