Gå til innhold

Søskenvogn- OTH eller Phil and Teds?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen gode råd og erfaringer her!! Synes det virker som om begge disse vognene er lette og trille, smale og greie å snu med. Ser at begge får mye god kritikk, men hvilken er best?? Vi får to frøkner med 18 md. mellomrom.

Hvilken av dem er enklest å legge sammen/slå opp + få ut og inn av bil? Og er det noe forskjell i hvor mye plass de tar sammenlagt?

Må man ha bag til minstemann på OTH-vogna? Hvordan fungerer da den doble kallesjen? Kan den benyttes over storesøster? Får man lagt ryggene skikkelig ned (flatt) ? Eller blir det litt skrått som i andre sportsvogner? Hvor mange kg. kan man ha i vogna? Er vogna lun nok å ligge og sove i? Hvor mye koster vogna egentlig?

Phil and Teds: Er denne vogna lun nok til soving? Vil det fungere med en skikkelig tykk og god skinnpose til minstemann her - uten mykbag?

Hvilken vogn er rett og slett mest solid?

Noe mer jeg burde spurt om? Erfaringer tas i mot med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hei.

Kan vel egentlig ikke hjelpe deg så mye med dette jeg da, har spekulert like mye som deg tror jeg. Synes ikke noen av vognene ble bra nok til den nyfødte jeg, så må jo kallesjen stå over begge og det blir vel ikke like populært til den største.. blir 18mnd mellom her også, og vi endte opp med å kjøpe Simo kombivogn til den nyfødte og bæremeis til den største, så når vi går turer sammen kan vi trille vær vår vogn:-) Var vel ikke så mye til hjelp dette da men..

Skrevet

Du hadde veldig mange spørsmål! Men det er jo bra - skal se om jeg klarer å svare på de for deg :) Vi har valgt oth fremfor Phil and Teds da en seriøs forhandler sa rett ut at minstemann rett og slett ikke har det så godt i P&T, det blir veldig trangt i babycocoonen. Da du bytter til søskensete går det heller ikke an å sette noen av setene i soveposisjon. Mildt sagt upraktisk. Den minste sitter også utsatt til for slaps og sprut på vinterstid.

-du BØR ha bag til minstemann på OTH'en. En fysioterapeut jeg har snakket med anbefaler ikke liggestillingen i OTH's sportsdel før tidligst ved 4 mndr. Dessuten er det godt å ha minstemann mot seg

-du kan ha den doble kalesjen oppe over storesøster, men den dekker da også noe over babybagen. Litt klønete, men går helt fint.

-nei, som i singel OTH vil ikke ryggen bli HELT flat. Det er imidlertid en ergonomisk god og riktig liggestilling i OTH utformet av leger og fysioterapeuter. Gutten vår har OTH singel nå, og han har aldri sovet så godt som han gjør i den i noen annen vogn. Dessuten, om du tenker deg om, hvor behagelig er det vel å ligge HELT flatt og bli trillet opp og ned? :-o

-Aner ikke hvor mange kg du kan ha vi vogna. Sjekk www.onetreehill.nl

-Ja, den er lun, når du legger ned ryggen havner barnet godt "inn" i kalesjen

-Den koster nærmere 12 000,.- MED søskenbag om du skal ha den helt ny. Om du følger med som en hauk på Finn kan du imidlertid gjøre et kupp der. Akkurat nå ligger en nydelig brun søskenvogn fra OTH ute på Finn faktisk :)

-P&T er veldig lite egnet til soving siden størstemann ikke kan ha setet i sovestilling når babydelen er i bruk, og når søskensetet er i bruk kan ingen av setene i sovestilling :-/

-OTH er definitivt mest solid.

Skrevet

Tusen takk for mange oppklarende svar!!

Når det gjelder Phil and Teds har vi slått fra oss den smale typen der ungene sitter over hverandre, men vi har sett på den brede typen - mer tradisjonell tvillingvogn. Vet du noe om den?

Skrevet

Nei, den kjenner jeg ikke til dessverre, det eneste jeg vet med den er at det finnes vel ikke bag til den? Da må du i såfall ha minsten i softbag i sportssetet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...