Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 - kan man reise på ferie når man er gravid - tidlig i svangerskapet, dvs. når man er en, to eller tre måneder på vei? - bør man passe seg for "eksotiske strøk" , som Afrika, Mellom-Amerika etc? - er det helt trygt å reise til for eksempel USA, Tyskand og Frankrike? - hvor kan jeg evt få klare svar på disse spørsmålene? fastlegen min har ikke peiling på noe (i likhet med andre fastleger).
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 trodde den andre bakteriefloraen kunne være farlig.
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 - tror det frarådes å fly i første trimester - tror du bør unngå eksotiske steder - tror d - google?
prekæs Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Min fastlege hadde ingen motforestillinger. Jeg skulle til Frankrike og han garanterte at jeg ville få like god hjelp der som hjemme hvis det var noe. Og det var jeg sikker på selv også. Han rådet meg til å følge "toksoplasmosereglene". Dvs holde meg unna rått kjøtt osv.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Tror nok ikke det er så farlig. Har fosteret bestemt seg for å sitte, så sitter det. Jeg fløy masse når jeg var gravid med gutten min + at jeg bodde i USA. Han er en frisk og rask gutt på snart 10 år:) Har hatt en SA for et par år siden, etter en flytur, men det var nok veldig tilfeldig at det skjedde da. Tror nok ikke det har noe med flyturen å gjøre.
#Ariadne# Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 er 12 uker på vei, kom hjem fra thailand igår. fastlegen min hadde ingen betenkligheter med å la meg dra, så sant jeg tok noen forhåndsregler med mat og drikke.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 hvis du har hatt sa tidligere eller blødning i begynnelsen av svangerskapet blir man rådet til å vente ihvertfall uke 12.. Leste det på nettside. Husker ikke helt hvor, men du finner nok noe hvis googler graviditet og fly. Den beste tiden å reise på er vist i 2trimester. Da den første faren for abort er borte og du har ikke blitt så stor enda at det skaper problemer:) Men som regel går det jo helt greit å reise gjennom hele svangerskapet, helt til du ikke får lov til å reise mer:)
Süsse Skrevet 21. januar 2008 #9 Skrevet 21. januar 2008 Jeg reiste rundt i Europa fram til 4 uker før termin og det var ikke noe problem. Hvor langt du vil reise og hva du vil ta sjansen på er vel opp til deg. Personlig hadde jeg holdt meg til Europa.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 herregud da - svangerskap er da ingen sykdom. Reis hvor du vil. Folk er gravide over alt på denne jord! Hold deg bare unna den maten du uansett skal holde deg unna og uansett er det alltid kjekt å drikke vann fra flaske. Det er det eneste du behøver å tenke på. Og det måtte du ha tenkt på hjemme også... nema problema
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 nei, guda meg - da har du misforstått...
Patetica fåkksi Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Jeg fløy hvertfall da jeg var 7 uker på vei eller noe. Og ja, du kan selvfølgelig dra på ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå