lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 så lurer på åssen det går med penger.... jeg er fortsatt hjemme i permisjon med Kevin, han er 6 mnd.... Men jeg har ikke jobb å gå tilbake til, skal antageligvis få jobbe helger på et sykehjem fra mitten av mars da permisjonen min er ferdig.... men hva får jeg av penger da når jeg går hjemme med nestemann? tjener jo ikke mye på sykehjemmet i helgene..... noen som vet ?
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Med mindre du klarer å arbeide deg til foreldrepenger så vil jeg tro at du får engagnsstønaden, en en gangs utbetaling på 33-34 tusen (ikke helt sikker på hva den ligger på, men noe rundt om der). Skal ikke si helt sikkert, men jeg er ganske sikker på at det blir engangsstønad..
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Her er ling forresten, http://www.nav.no/page?id=330. Utbetalingen lå på 33 584,-
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2008 det er jo sykt lite å leve for hele permisjonen! åssen klarer folk det da?
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Permisjon teller som arbeid, så hvis du er gravid og har permisjon samtidig i 6 mnd har du krav på foreldrepenger. Hvis ikke vil helgjobbingen dekke opp for resten av det du skulle mangle vil jeg tro. Hvis ikke får du håpe på en kraftig bekkenløsning eller andre sv.skaps plager så du blir sykemeldt frem til fødselen, da vil du nemlig også få foreldrepenger. Så sant du har det nå vel å merke. Ble veldig rotet, håper du forstår:)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2008 og så sliter jeg veldig med bekkenløsning etter forrige svangerskap, men blir vel ikke sykemeldt i permisjonen, eller hvis jeg er arbeidsledig, bare sånn at det vises at jeg ikke kan få meg jobb pga av det.....? og hva har det å si for økonomien?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2008 ja det er jo ikke tulle ngang, sliter masse med bekkenløsning! men hvis legen sykemelder meg nå.... får jeg liksom sykepenger helt frem til neste er født da? og samtidig har jeg opparbeidet meg foreldrepenger til neste permisjon? funker det sånn?
Herkules Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Meld deg arbeidsledig i tillegg til helgejobben da. Du vil da få foreldrepenger av de beste 6 av de siste 10 mndene før fødsel Blir ikke så galt økonomisk det i forhold til det du har nå
Gjest Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Hvis du er så hardt rammet av bl at du sliter med å jobbe, ville jeg sykemeldt meg på slutten av permisjonen ja. Du vil da få sykepenger frem til neste permisjon, og foreldrepengene vil bli regnet ut etter de 6 beste av de 10 siste mnd. Men hvis du er i stand til å jobbe, ville jeg gjort som hun ene skriver å meldt meg arb.ledig. da vil du få dagpenger, og det teller også som arbeid
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 20. januar 2008 #10 Skrevet 20. januar 2008 Jeg ble gravid da tulla var 7 måneder. Hadde søkt om lengre perm måtte stoppe den. Begynte å jobbe når perm 1 var over jobbet da til perm 2 begynte for å opparbeide meg full pott igjen.
Tia med 2 ♀ Skrevet 20. januar 2008 #11 Skrevet 20. januar 2008 Vet du at du kan starte permisjonen 3 mnd før barnet er født i stede for 3 uker og de 10 mnd med opptjente penger er 10 mnd før permisjon. http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=183586 Lurt å være klar over. Ikke sikkert det er nok til å hjelpe deg, men ha det i bakhodet ihvertfall.
Kamomille Skrevet 20. januar 2008 #12 Skrevet 20. januar 2008 Dersom du ikke får jobb etter permisjonen er ferdig, er du kanskje kvalifisert for dagpenger. Da må du ha tjent minstebeløpet før du gikk ut i permisjon. Ellers teller foreldrepenger, dagpenger, lønn, og sykepenger, som inntekt. Reglene sier at du må ha hatt pensjonsgivende INNTEKT 6 av de siste 10 mnd før neste permisjon starter. Du trenger altså ikke å ha jobbet en dag etter permisjon 1 for å opparbeide deg ny rett til foreldrepenger
Kamomille Skrevet 20. januar 2008 #13 Skrevet 20. januar 2008 og dersom du kun er kvalifisert for engangsstønaden, så kan du jo gå ut i jobb når som helt etter 6 uker. Når du går ut i jobb, kan far være hjemme i permisjon med rett til froeldrepenger (dersom han har jobbet 6 av de 10 siste mnd da!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå