Ladysoul Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Vil gjeeerne høre hva som kommer til å skje, hvor lang tid ting tar, skal jeg reise hjem etter at jeg har fått pillene? Ble så satt ut da jeg var hos legen at jeg glemte å spørre han ut om alle disse tingene...har lest litt på nettet om prosedyrene rundt dette men vil gjerne høre om noen av dere har egne erfaringer?
BlåklokkaVest Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 Antar at du har fått beskjed om at du skal få slike piller siden du spør :-) Jeg fikk første pillen rundt kl 11 på dagen. Kjente ingen ting etter at jeg hadde fått den. Fikk pille nr 2 rundt kl 17. En halvtimes tid etterpå begynte jeg å få menslignende smerter, og fikk et kraftig men kort tak. Kl 18 kjente jeg helt tydelig første rie. De kom med ca 7 min mellomrom i starten, men allerede rundt kl 19 var det 3 min mellom. Hadde også enkelte 3-minuttersrier. Jordmor sa at modningspillene kunne være grunnen til dette. Lykke til :-)
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 jeg har blitt satt igang to ganger før og kommer også denne gangen til å bli satt igang( om 2 uker). En pille blir satt inn dypt inn i skjeden. Så må du ligge rolig et par timer så ikke tabletten detter ut. Etter det fikk jeg lov å gå litt, men ble ikke sendt hjem. Tre timer etter den første pillen var det ingen virkning så en ny pille ble satt inn. Måtte også da ligge i sengen et par timer. (Kjeeeedeeelig). Etter ca en time med den andre pillen begynte jeg å få mensmurringer, svake rier. Så gikk det 6 timer og jenta var ute (fødsel nr.2). (På fødsel nr. 1 tok det 36 timer). Legen sa jeg kunne få opp til 4 piller på en dag. Men på meg holdt det med to. Det kommer sikkert an på hvor moden man er fra før.
Ladysoul Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2008 Okey Jo skal inn i morgen tidlig og begynner å bli veldig nervøs, spesielt for at det hele skal ende i KS Er førstegangs, uke 41+5 idag Var til lege på onsdag og da var det INGEN modning av livmortappen, den var helt hard og 3 cm lang. Har lest skrekkhistorier om fødsler som er satt igang, stor smerter og ingenting skjer, akutt keisersnitt (25 % av tilfellene iflg statistikk). GRØSS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå