Gå til innhold

Kramper i leggene..

Amalie har blitt storesøster:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har noen tips for å unngå det? Det gjør så vanvittig vondt... Våkner hver natt med kramper nå, og dagen etter klarer jeg nesten ikke gå for jeg er støl...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærringråd:

Tilskudd av kasium og magnesium.

Ulltråd rundt ankelene.

Såpestykke i senga. (helst palmolive)

Skrevet

Magnesium er ikke bare kjärringräd tror nä jeg. Min lege anbefalte meg det, da jeg hadde mye av det. Tar magnesium hver dag, men merker det i beina hvis jeg slurver med tabeletten... God bedring :)

Skrevet

kompresjonsstrømper, og pute under bena for å minske blodtrykket...

hjelper også hvis man iløpet av dagen klarer å sitte med bena høyt og ta seg en liten rusletur innimellom for å få igang sirkulasjonen...

og IKKE høye hæler...

Skrevet

Magnesiumtabletter gjør susen her i gården!

Skrevet

Jeg var på apoteket og spurte om det samme.

Han ville ikke anbefale magnesium (han hadde snakket med leverandøren om det) til gravide, da det ikke er forsket på dette.

Han sa at det sikkert ikke var skadelig, men ville derfor ikke anbefale det. Ba meg ta det opp med legen først, og se hva han sa.

Skrevet

Spis bananer ,det funka på meg.:)

Skrevet

Sier som hun over, banan...

Skrevet

Hvis du har kramper i leggene kan du presse føttene mot sengegavlen. Hvis sengen ikke har sengegavl må du stå på gulvet på det benet du har krampe i og strekke ut leggen, det gjør vondt med engang men da gir krampen seg mye fortere. Kalsiummangel kan forverre leggkrampene, så vær oppmerksom på at du får nok kalsium. Melkeprodukter inneholder mye kalsium, magnesium og B6-vitamin kan også noen ganger hjelpe mot leggkramper.

Skrevet

Melkeprodukter inneholder mye kalsium. Punktum...skulle det stå...har ikke hørt at melk kan inneholde magnesium...beklager skrivefeil...:)

Skrevet

Svigerinna mi anbefalte C-vitaminer. Vet ikke om det er noe medisinsk hold i det, har ikke lest om det noe sted, men dobbel dose C-vitaminer gjorde i alle fall susen på svigerinna mi, og tror jammen det har hjulpet på meg også...

Skrevet

Jeg hadde store problemer med det jeg også.

Men nå har vi fått oss hund så jeg går masse, det har hjulpet utrolig, har ingen problemer med bena lenger og mye mindre vondt i ryggen..

Så mitt tips er helt gratis, en spasertur hver dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...