Knøttefrøken Skrevet 20. januar 2008 #1 Skrevet 20. januar 2008 Et veldig nært vennepar av meg mistet i forrige uke babyen sin. de fikk bare 4 dager med han. Dere som har opplevd noe liknende, når prøvde dere på nytt å bli gravide? Turte dere, og ble det "lettere" i sorgprosessen av å bli gravid på nytt?
lenej :o) Skrevet 20. januar 2008 #2 Skrevet 20. januar 2008 huff, så leit da! da jeg mistet, å fikk jeg den tomhetsfølelsen, så jeg ønsket å være gravid igjen. de fleste føler det sånn, er veldig normalt. men jeg ble jo ikke gravid da, ikke før 5 år etter. men det er mange som føler det sånn at de må bli gravide igjen, for å bearbeide sorgen. selvsagt, får du et barn, er jo det koselig, men sorgen vil jo være der over det du mistet uansett om du får en ny baby...
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 20. januar 2008 #3 Skrevet 20. januar 2008 Et par vi kjenner mistet babyen sin i 8.måned, de hadde visstnok fått beskjed om å prøve på nytt med en gang av legen sin. De er visst fullt i gang med å prøve å bli gravide på nytt:) Vil tro at at det hjelper noe i sorgprosessen, samtidig som at man selvsagt vil engste seg noe mer for den nye babyen...
tyr 73 Skrevet 20. januar 2008 #4 Skrevet 20. januar 2008 Vi mistet 1 uke før termin. Og vi prøvde igjen med en gang.. Men det tok nesten 2 år før vi ble gravide igjen.(Fikk positiv test rett før vi skulle gå i gang å prøve med prøverør.)Jeg tror at sorgen gjorde at vi ikke ble gravide med en gang, for psyken ikke var klar.. (selv om jeg trodde/følte det). Jeg vil vel tro at det ble litt "lettere" i sorgprosessen forde vi iallefall prøvde på nytt.Vi hadde noe vi så frem til/ håpet på. Det ble ett tøft nytt svangerskap, men vi fikk godt oppfølging på sykehuset gjennom hele svangerskapet, og fikk lov og sette i gang fødselen 18 dager før termin.
Cat.68 Skrevet 20. januar 2008 #5 Skrevet 20. januar 2008 Vi mistet jo vår gutt i 6 mnd, og da hadde vi prøvd å å barn sammen i 7 år. Pga min alder og det at vi hadde vansker med å bli gravide fikk vi rådet å prøve snart igjen. Ble også satt opp til fertilitetsklinikken for hjelp om det drøyet denne gangen også. Man mister jo et barn, men man mister ikke lysten på å få barn så det er nok derfor de fleste velger å prøve fort igjen. Jeg ble gravid igjen 3 mnd etterpå, og med fasit i hånd var nok det alt for tidlig. Svangerskapet var et redselsfullt mareritt, og sorgen over han vi mistet farget veldig gleden over å være gravid igjen. Å føle sorg og glede om hvertannet er en følelsesmessig påkjenning. Men så kom hun da, lille solstrålen ;o)) Sorgen over han vi mistet har måttet gå sin gang uansett, paralellt med gleden over hun som kom. Som sagt, det er 2 separate følelser. Men det finnes ingen fasit svar på dette. Alle må føle på, og gjøre det som blir riktig for dem!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå